OCR Output

64 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA

Osztálytársaktól kapott támogatás

A háromtételes Osztálytársi Támogatás Skálát használtuk mérőeszközként.

Al kéRDÉSEK

) Kérjük jelöld meg, hogy mennyire értesz egyet az osztálytársaidra vonatkozó következő állí¬
tással!
» Osztälyom tanuldi szívesen vannak együtt.
, Osztálytársaim többsége kedves és segítőkész.
, Osztálytársaim elfogadnak olyannak, amilyen vagyok. (Teljesen egyetértek / Egyetértek /
Részben egyetértek, részben nem / Nem értek egyet / Egyáltalán nem értek egyet)

A skála terjedelme 3-15 pont, ahol a magasabb pontszám magasabb észlelt
támogatást jelent. Kifejezetten magas támogatást jelent a 12 vagy a fölötti
érték. A skálára vonatkozó belső konzisztenciát mérő Cronbach-alfa érték
megfelelő, 0,76.

Legtöbben - 6096 körüli arányban - az , Osztálytársaim elfogadnak olyan¬
nak, amilyen vagyok?" állítással értenek egyet. A másik két állítással átlagosan
a diákok mintegy fele ért egyet. A lányok kevésbé érzik a támogatást a fiúkhoz
képest, különösen a másik elfogadásával kapcsolatban, és abban, hogy az osz¬
tályközösség mennyire szívesen van együtt (4.15. ábra).

4.15. ÁBRA
Az osztálytársakra vonatkozó állításokkal egyetértő tanulók arányai
nem szerint"

IN Fiúk II Lányok

Osztályom tanulói szívesen vannak együtt 43,3
(N= 6247)* 57,8
Osztálytársaim többsége kedves és segítőkész 51,0
(N- 6256)" 544

Osztálytársaim elfogadnak olyan nak, ...lak4,;ezkLC;
amilyen vagyok (N- 6248)" NT] 5.7

0 20 40 60 80
Egyetértők aránya (90)

Az Osztálytársi Támogatás Skála átlagpontszáma 10,7 (SD = 2,6), ami a kôze¬
pesnél magasabb szintű támogatást jelez (4.16. ábra), de a lányok összességében
alacsonyabbnak ítélik a támogatás mértékét, mint a fiúk. Az 5. és 9. osztályok¬

7e

4 Az ábrán a tanárokra vonatkozó állításokkal , teljesen egyetértő" és , egyetértő" tanu¬
lók adatait közöljük.