62 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA
A skála terjedelme 3-15 pont, ahol a magasabb pontszám magasabb észlelt támo¬
gatást jelent. Kifejezetten magas támogatást jelent a 12 vagy a fölötti érték. A ská¬
lára vonatkozó belső konzisztenciát mérő Cronbach-alfa érték megfelelő, 0,80.
A legtöbben - több mint a tanulók kétharmada (68,890) - a , Tanáraim elfogadnak
olyannak, amilyen vagyok" állítással értettek egyet, a másik két kijelentéssel jóval
kevesebben tudtak azonosulni. A tanulók több mint a fele úgy érzi, a tanárokban
nem nagyon tud bizni (61,0%), és kevéssé törődnek vele (57.090). A fiúkkal szem¬
ben a lányok még kevésbé érzik a tanáraik támogatását (4.12. ábra).
4.12. ÁBRA
A tanárokra vonatkozó állításokkal egyetértő tanulók arányai nem szerint?
Nagyon megbízom a tanáraimban 32,0
(N= 6239)* 46,5
Tanáraim személy szerint törődnek velem 39,2
(N = 6243)* 47,0
HR 653)
amilyen vagyok (N— 6252" 7>.7
0 20 40 60 80
Egyetértők aránya (90)
A Tanari Tamogatas Skala atlagpontszama 10,5 (SD = 2,7), ami közepesnél
magasabb szintű támogatást jelent. Az életkor előrehaladtával kismértékű, bár
szignifikáns csökkenés tapasztalható, különösen a lányok esetében (4.13. ábra).
4.13. ÁBRA
A tanulók által észlelt tanári támogatás skála átlagpontszámai
nem és évfolyam szerint (N = 6089)
11,7
15 11,9
10,5 10,6
© 99 y
£ 9,4 98 92
6
a
2 10
c
©
a
e
25
MO
AS
MO
x
a 0
5. 7. 9. 11.
B Az ábrán a tanárokra vonatkozó állításokkal , teljesen egyetértő" és , egyetértő" tanu¬
lók adatait közöljük.