Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0029
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 30 [30]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000120/0029

OCR

28 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA a pótminta nekik megfelelő iskoláját kértük fel. Amennyiben a pótiskola sem vállalta a részvételt, nem kértünk fel harmadik iskolát. A résztvevő iskolákban az érintett tanulók szüleit írásban tájékoztattuk a kutatásról, és beleegyezésüket kértük ahhoz, hogy gyermeküket bevonjuk a vizsgálatba (passzív beleegyezéssel, tehát ha a szülő nem jelzett vissza, ezt úgy minősítettük, hogy engedélyezte gyermeke részvételét). Az adatfelvétel 2022. április-júniusban zajlott, teljes egészében online módon, előzetesen felkészített kérdezőbiztosok segítségével. A kérdezőbiztosok az adatfelvétel előtt személyes találkozón beszélték meg az intézmény igazgatójával az adatfelvétel lebonyolítását, körülményeit. Az iskolák túlnyomó többsége rendelkezésre tudta bocsátani az iskolai számítógépeket az adatfelvételhez. Ahol ez nem volt lehetséges, ott a tanulók saját mobiltelefonjukon töltötték ki a kérdőíveket. A teljes mintában 89,296 volt a számítógépen kitöltők aránya. A kitöltés előtt a kérdezőbiztosok tájékoztatták a tanulókat a vizsgálat jelentőségéről. A kérdőív kitöltése a tanulók számára önkéntes és névtelen volt. Az anonimitás biztosítása érdekében tanárok vagy más iskolai dolgozók nem voltak jelen az osztályban a kérdőív felvételekor. A tanulók megkapták a kitöltőfelület elérhetőségét, valamint egy egyedi osztálykódot, amelynek segítségével eljuthattak a tájékoztató oldalra. Ezt végigolvasva nyilatkozniuk kellett a megfelelő opcióra kattintva, hogy vállalják-e a részvételt. , Nem" válasz esetén a szoftver azonnal a kérdőív végére irányította a felületet, ahol mar nem szerepelt válaszadási lehetőség. Ha a tanuló , Igen"-t választott, megnyílt a kérdőíves felület. A kérdőívek kitöltése az iskolai osztálytermekben történt, és osztályonként körülbelül egy iskolai tanórát (45 percet) vett igénybe. A kérdezőbiztosok rögzítették az adatfelvétel időkeretét. Ezt figyelembe véve az adatfájl ellenőrzésekor a más idősávban kitöltött rekordokat töröltük az adatbázisból. Az adattisztítás során az inkonzisztens válaszok esetében a nemzetközileg előírt módszer szerint jártunk el, illetve nemzeti kérdések esetén a korábbi években alkalmazott elveket követük. Inkonzisztens válaszok a kor, szülők foglalkoztatottsága, családszerkezet és családi kapcsolatok, elektronikus kommunikáció, dohányzás, alkohol- és drogfogyasztás, szexuális magatartás, szerencsejátékok, testtömegindex, krónikus egészségi állapotok, menarche, spermarche kérdések esetén fordulhattak elő. Az adatfájl ellenőrzése és tisztítása, valamint súlyozása 2022. július és október között zajlott.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1913 px
Image height
2705 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.22 MB
Permalink to jpg
022_000120/0029.jpg
Permalink to ocr
022_000120/0029.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu