OCR
14 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA években. Az észlelt családi támogatás szintje általában stabil és magas, de a tanulók negyede esetében nem kielégítő. + A tanulók háromnegyede legalább egy kicsit szereti az iskolát, bár az életkor előrehaladásával kedvezőtlenül változik az iskolához való viszony. Az iskolát nem szeretők aránya csökkent az elmúlt adatfelvételek során, leginkább a fiúk esetében. . A tanulók majdnem kétharmada kismértékben, minden tizedik tanuló azonban nagyon nyomasztóak érzi az iskolai elvárásokat, különösen a lányok. A megterhelés a középfokú iskolák felsőbb évfolyamain erősödik. . Az észlelt tanári és osztálytársi támogatás mértéke közepesnél erősebb, de az elmúlt nyolc évben romló tendencia bontakozik ki. A lányok kevésbé érzik tanáraik és osztálytársaik támogatását, mint a fiúk. KORTÁRSKAPCSOLATOK - A kortársak közötti kapcsolattartásban kiemelkedő szerepet játszik az elektronikusmédia-használat, azonban a gyerekeknél sok esetben csak kiegészíti a személyes kapcsolattartást az osztálytársakkal, barátokkal. Ezzel összhangban - bár a korábbi adatfelvételhez képest növekedett az intenzív elektronikusmédia-használók száma - a hazai fiatalok az online kommunikációt összességében kevésbé preferálják a személyes találkozásokkal szemben. . A problémás közösségimédia-használat kockázata a tanulók k6zel 13%-at érintette, a lányokat szignifikánsan nagyobb arányban. Az arányok magasabbak a négy évvel korábbi adatokhoz képest. A fiatalok majdnem egyötöde beszámolt legalább egy tünetről, mely a gyakran jelenlévő problémás videójáték-használatot jellemzi, de a négy évvel ezelőtti és a mostani eredmények között nem láttunk szignifikáns változást. . Bár a hazai iskolások összességében intenzív baráti támogatásról számolnak be, a kortárs közösségek életétől elválaszthatatlan jelenség a kortársbántalmazás: minden tizedik diákot rendszeres bántalmazás ér az iskolában. A rendszeres bántalmazást elszenvedők aránya 2002 óta folyamatos emelkedést mutat.