Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000114/0000

Az „Atlantisz-álom” a modernizáció és a nacionalizmus korában: Portugália és Brazília, 1889–1930

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Szilágyi Ágnes Judit
Title (EN)
Dreams of Atlantis in the Age of Modernization and Nationalism: Portugal and Brazil, 1889–1930
Field of science
Történettudomány / History (12970), Újkori és jelenkori történelem (12977), Gyarmati múlt és gyarmatosítás utáni történelem, világtörténelem, transznacionális történelem, összefonódó történelem / Colonial and post-colonial history, global and transnational history, entangled histories (12978)
Series
Bibliotheca Americana
Type of publication
monográfia
022_000114/0059
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 60 [60]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000114/0059

OCR

II. A REVISTA ATLÁNTIDA PROGRAMJA ÉS SZELLEMI KÖRNYEZETE Véget ért a háború lidércnyomása — irja az Atlantida kritikusa —, és borzalmas következményeitől még nyugtalan Lisszabon, de a művészeti élet mindenfelé ébredezni látszik. Egymást érik a kiállítások, és már van olasz operánk. Ezenkívül a koncertévad is remeknek ígérkezik, egy olyan neves művész nyitotta meg, mint Marie-Antoinette Aussenac kisasszony, aki több fellépésével adott alkalmat arra, hogy a legnagyobb zeneszerzők interpretáciöjanak különbözö problemäit tanulmänyozhassunk.!® Marie-Antoinette Aussenac francia szülök gyermeke, de a portugäliai nagyváros, Porto szülötte volt." Elsö koncertjet ötesztendös csodagyerekkent itt adta. Édesanyjától kezdett zenét tanulni, de tehetségét 10 esztendős korában a neves portugál mester, José Vianna de Motta (1868-1948) zeneszerző is felfedezte. A fiatal lány a növendéke, majd a koncerteken partnere és a Vianna de Motta művek avatott előadója lett. Keringőjét (Valsa) és Op. 16. Balladáját például Aussenac már első koncertjeinek egyikén, 1896. január 13-án a portói Kristálypalota 900 férőhelyes Gil Vicente termében játszotta. A mester hamarosan azt ajánlotta az időközben megözvegyült édesanyának, hogy küldje külföldre tanulni kiváló képességű lányát. Aussenac így került a párizsi Conservatoire-ba, ahol Antonin Marmontel (1850-1907) és Edmond Duvernoy (1844-1926) növendeke, es 1905-ben a nöi zongoristák versenyének II. helyezettje lett," majd Berlinben folytatta tanulmányait." Néhány év 15 „Terminado o grande pesadélo da guerra e ainda agitada pelas suas tremendas conseguencias, Lisboa parecia acordar de todo para a vida da arte. Sucedem-se as exposicőes e já temos opera italiana. Além disso, os concertos anunciaram-se de forma brilhante, havendo sido inaugurados pela insigne artista Mademoiselle Marie-Antoinette Aussenac numa grande guantidade de sessőes musicais em gue se nos ofereceu ensejo de estudar varios problemas de interpretacáo dos maiores compositores! U.o. 291. 166 Az apa Jacques Pierre Eugene Victor Felix Aussenac, az anya Blanche Stéphanie Honorine Larmando, a pontos születesi dätum: 1883. jülius 20. forräs: https://gw.geneanet.org (letöltes 2019. januär 19.) 17 A Le Mercure musical hire, 1905. mäjus 15. 269. 168 Az Aeolian Company nevű gramofon hengereket keszitö ceg 1928 januär-februärban londoni stúdiójában Aussenac-kal is felvett néhány művet. Talán csak a szenzáció kedvéért, de katalógusa szerint a következő viszontagságos történetet közölte a művésznő pályakezdéséről: , Born Marie Antoinette Aussenac in Oporto, Portugal, of French parents, she gave her first concert there when only five years old, with such sensational success as to alarm her mother, who belonged to an old aristocratic French family and, in the fear that Marie might choose to become a professional musician forbade any more piano lessons. Ihere upon the child refused to eat if she could not continue her lessons. She persisted until the mother, fearing that she would starve herself to death, gave in, and the famous Jose Vianna da Motta

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.23 MB
Lien permanent vers jpg
022_000114/0059.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000114/0059.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu