OCR Output

e TARTALOM

ELOSZÔ .................................... 13
KÔSZÔNETNYILVANÎTAS .......................... 21
BEVEZETÉS .................................. 25
Sibének lenni .................................. 30
Afordulat.. 2... 39
A lâtészôg. ................................... 47
Módszerek, témakürük és forrâsok . ...................... 50

I. NEMZETEN INNEN, NEMZETSÉGEN TÚL:

A SIBE ETNIKUS NACIONALIZMUS MEGHATÁROZÓI . . . . . . . . 63
1. Az emlékezet uralâsa. . ......................... 75
1.1. Az 6sûk hagyatéka . . . . ...................... 76
1.1.1. A felejtés hatalma . . ..................... 77

1.1.2. Osük a temetében . ...................... 81

1.1.3. Ősök az emlékezetben. .................... 88

1.2. Az emlékezet a nemzeti egységhez vezető út útvesztőjében . . . . . 92

2. Azidentitäs alakitäsa. . 2:2 oo oo none. 94
2.1. A nemzeti egységhez vezető út ideája . . . . . . . . . . . . . . .. 95
2.1.1. À ,négy identités” . . ..................... 98

2.2. Egymásba füz6dé ,valésägok” . ................... 101

II. TEMPLOM TEMPLOMNAK ÁRNYÉKA: A TAIPING TEMPLOM

ROMJAIBOL FORMALODO SIBE OSOK TEMPLOMA.......... 109

1. A templom sztéléje, avagy a kőbe vésett múlt életre keltése . . . . . . . 114
1.1. A templom , felfedezése" és a sibe tudáselit kapcsolatrendszerének

kiépitése . .............................. 115

1.2. À k6be vésett mült. ......................... 122

1.2.1. A sztélé és mandzsu nyelvű feliratának fordítása . . . . . . . 123

1.2.2. A mandzsu nyelvű szöveg történelmi kontextusa . . . . . . . 127

1.2.3. A kőbe vésett múlt életre kel. . . . . . . . 2.222 22.0. 130

2. A templom táblája, avagy a fába metszett múlt jövőt formáló ereje . . . 131

2.1. A sibe történettudományi kutatások megalapozása . . . . . . . . . 132

2.2. A Sibe Osôk Temploma ....................... 133

2.2.1. A fatábla felfedezése és kínai nyelvű feliratának fordítása. . . 134

2.2.2. A Sibe Ősök Templomának megkonstruálása . . . . . . . . . 136

2.2.3. Lépés a Nagy Nyugatra Telepítés emlékhelyének
megteremtése felé . ...................... 139