Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000112/0000

A ciprusi konfliktus geostratégiai összetevői

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kacziba Péter
Title (EN)
Geostrategic Components of the Cyprus Conflict
Field of science
Nemzetközi kapcsolatok / International relations (12875), Geopolitika / Geopolitics (12929), Konfliktusok, háborúk emlékei / Conflict heritage (13057)
Type of publication
monográfia
022_000112/0064
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 65 [65]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000112/0064

OCR

A KONFLIKTUS GEOSTRATÉGIAI ÖSSZETEVŐI: FIZIKAI TÉNYEZŐK 63 Forrás: Hadjipavlis 2015. A Ciprus és a környező tengerfelületek felett elhelyezkedő légtér ellenőrzéséért hagyományosan a Nicosia FIR repüléstájékoztató központ felel, feladata a körzetben tartózkodó repülőgépek tájékoztatása és irányítása. A központ felelősségi területe messze túlmutat a sziget tényleges méretén, 175 000 km’-es területe - a Málta FIR-hez hasonlóan - a britek 1940-es évek végén betöltött súlyát, illetve az általuk ellenőrizni kívánt területi igényeket tükrözi (Hadjipavlis 2015). Földrajzi elhelyezkedésének és a körzet nagyságának köszönhetően a Nicosia FIR az egyik legforgalmasabb térség a régióban, a számottevő polgári légiforgalom mellett állandó katonai jelenlét is jellemző. Bár a 2000-es évek elején görög ciprióta és izraeli viszonyban is felmerültek légtérsértésekből adódó viták (Grief 2009), a Nicosia FIR státusza főként Törökország és az , ÉCTK" vonatkozásában problémás. A korábban említett párhuzamosságok ebben az esetben az 1970-es évek közepén létrehozott , Ercan FIR"-hez kapcsolódnak. A komplex problémahalmaz lényege, hogy a török és török ciprióta légirányítás az Ankara FIR területéből déli irányba távozó repülőgépeket az , Ercan FIR" míg a nemzetközi repülésügyi hatóságok a Nicosia FIR felelősségi körébe rendelik. Mivel a görög ciprióta és a török ciprióta légirányítás nem kommunikál egymással, ezért a térségben tartózkodó repülőgépek gyakran eltérő utasításokat kapnak. A lehetséges kockázatokat jól megvilágítja a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.05 MB
Lien permanent vers jpg
022_000112/0064.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000112/0064.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu