OCR Output

A destruktív és konstruktív szenvedés okozta poszttraumás
feltámadás lehetősége

Gombkötő Beáta Evangélikus Hittudományi Egyetem
doktorandusz
DOI: 10.56037/978-963-380-281-6.26 E-mail: gombbetti@gmail.com

Jézus feltamadasa utan megmutatta sebeit a tanitvanyainak. Mit jelent ez? Tény¬
leg csak annyit, hogy higgyenek benne? De miért csak a sebei által volt felismer¬
hető? Mi történt a testével, hangjával, arcával és viselkedésével? Hogyan néz ki
egy kínzást, traumát és halált átélt ember? Felismerhető vagy felismerhetetlen?
Felismerhető-e egyáltalán az, hogy ki halott, és ki él? Jézus elmosta a határt élet
és halál között. A Bibliában több olyan életforma van, amire Jézus azt mondja:
ez nem élet, hanem ez maga a halál. Sok minden előidézheti ezt az állapotot egy
ember életében, az egyik ilyen a trauma és az azt követő poszttraumás stressz¬
állapot. Hogyan támadunk fel ebből? Mi lesz a sebeinkkel? Mit tanulhatunk a
Jézus feltámadását követő negyven napból és az ő sebeiből?

Kulcsszavak: trauma / sebek / feltámadás / élet / halál

The Possibility of Post-traumatic Resurrection from Destructive
and Constructive Suffering

Jesus showed his wounds to his disciples after his resurrection. What does this
mean? Did he want them to believe in him? But why was he recognizable only
by his wounds? What happened to his body, his voice, his face, and his behavior?
What does a man who has been through torture, trauma, and death look like?
Is he recognisable or unrecognisable? Is it even possible to tell who is dead and
who is alive? Jesus erased the boundary between life and death. In the Bible,
there are several ways of life that Jesus considers not life but death. Many things