OCR Output

holisztikus szemléletmód a tanulókban, és képesek legyenek nagyobb összefüggéseket
is átlátni. Ezzel nagyobb lesz az esély arra, hogy a hittanórán elsajátított ismeret ne csu¬
pán lexikális tudás maradjon, hanem beépüljön a gondolkodásmódjukba, a személyes
viselkedésükbe, és készség szintjén a keresztény életvezetésük részévé váljon.

A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 110/2012. (VI. 4.)
Kormányrendelet módosításáról. Magyar Közlöny, 2020/17. sz. 290—446. o. Web: https://
magyarkozlony.hu/dokumentumok/3288b6548a740b9c8daf918a399a0bed1985db0f/.
(Letöltés: 2024. március 10.)

Babits Mihály összegyűjtött versei. 4. kiad. S. a. rend. Kelevéz Ágnes. Osiris Kiadó, Buda¬
pest, 2019. 459—470. o.

BÁNDY György: Jónás könyve mint szatirikus novella. Keresztyén Igazság, 2017/3. sz. 10-15. o.

BARDOCZ Orsolya — ZOLLER Katalin: Integrációra alapozott tanulás és fogalomszervezés. A
tantárgyi határok feloldása és a fogalomelsajátítás, illetve -szervezés kapcsolata. Gyermek¬
nevelés, 5. évf. 2017/3. sz. 46—57. o. https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.3.46.57

BÉRES Tamás et al.: Szólj! Evangélikus hittankönyv 11. osztályosok részére. Luther Kiadó,
Budapest, 2023.

CSORBÁNÉ FARKAS Zsófia Anna — PETHŐ-UDVARDI Andrea: Vándorúton. Evangélikus hit¬
tankönyv 4. osztályosok részére. Luther Kiadó, Budapest, 2023.

DÁVIDHÁZI Péter: ,És sorsot vetének"? A kihagyás poétikája Babits Jónás könyvében. In:
Sárközi Éva (szerk.): Nyugat népe. Tanulmányok a Nyugatról és koráról. Petőfi Irodalmi
Múzeum, Budapest, 2009. 361—387. o.

Evangélikus hitoktatási tantervek. https://hitoktatas.lutheran.hu/tantervek/. (Letöltés: 2024.
február 27.)

JAuss, Hans Robert: Jónás könyve — Az ,idegenség hermeneutikájának" egy paradigmája.
In: uő: Recepcióelmélet — esztétikai tapasztalat — irodalmi hermeneutika. Osiris Kiadó,
Budapest, 1999. 373-395. o.

Kerettanterv a gimnäziumok 9-12. evfolyama szämära. Oktatasi Hivatal, https://www.
oktatas.hu/kozneveles/kerettantervek/2020_nat/kerettanterv_gimn_9_12_evf. (Letöltes:
2024. märcius 1.)

LANGENHORST, Georg: Bibel und moderne Literatur. Perspektiven für Religionsunterricht
und Religionspädagogik. In: Gottfried Adam et al. (szerk.): Bibeldidaktik. Ein Lese- und
Studiebuch. 3. kiad. LIT Verlag, Münster, 2009. 237-246. o.

MESTERHÁZY Balázs — SÁNDOR Éva — SÓLYOM Anikó: Viztükör. Evangelikus hittankönyv
8. osztályosok részére. Luther Kiadó, Budapest, 2022.

SCHEIN Gábor: A szatíra, a megbocsátás és a humor kérdései Babits Jónás könyvében. In:
Kelevéz Ágnes — Lengyel Imre Zsolt (szerk.): , Ki mit lát belőle? Nézőpontok Babits lírá¬
jának értelmezéséhez. Magyar Irodalomtörténeti Társaság, Budapest, 2017. 131-145. o.