OCR Output

Kerepeszki Anikó Evangélikus Hittudományi Egyetem
doktorandusz

DOI: 10.56037/978-963-380-281-6.23 E-mail: aniko.kerepeszki@lutheran.hu

A tanulmány bemutatja a bibliarecepció főbb típusait, és arra keresi a választ,
hogy a hitoktató milyen módszereket leshet el a költőktől, íróktól. Az interdisz¬
ciplináris szemlélet felől megközelítve a hitoktatást, kézenfekvő a hittanórán
segítségül hívni az irodalmat (ahogyan ez fordítva is gyümölcsöző) annak érde¬
kében, hogy idővel kialakuljon egy holisztikus szemléletmód a tanulókban, és
képesek legyenek nagyobb összefüggéseket is átlátni. Így nagyobb lesz az esély
arra, hogy a hittanórán elsajátított ismeret ne csupán lexikális tudás maradjon,
hanem beépüljôn a gondolkodäsmédba, a személyes viselkedésbe, és készség
szintjén a keresztény életvezetés részévé váljon. Ezt a tanulmány részletesebben
Babits Mihály Jónás könyvének teológiai értelmezésén keresztül mutatja be.

Kulcsszavak: szépirodalom / hitoktatás / interdiszciplináris szemlélet / bibliarecepció /
Jónás próféta könyve / Babits Mihály: Jónás könyve

The paper presents the main types of biblical reception and seeks to answer the
guestion of what methods religious educators can learn from poets and writers.
Approaching faith education from an interdisciplinary perspective, it is useful to
draw on literature in the RE classroom (as it is fruitful the other way round) in
order to develop a holistic perspective in the students over time, and to enable
them to see the bigger picture. This means that knowledge acquired in the reli¬
gious education classroom will not remain mere lexical knowledge, but will be
incorporated into the way of thinking, personal behaviour and become part of
Christian life as a skill. This is presented in more detail in this paper through a
theological interpretation of Jénds kényve (The Book of Jonah) by Mihály Babits.