Supporting-teacher-competence-development-for-better-learning-outcomes.pdf. (Le¬
töltés: 2024. június 10.)
European Commission: Initial teacher education in Europe. An overview of policy issues. Brus¬
sels, 2014. Web: https://ec.europa.eu/assets/eac/education/experts-groups/2014-2015/
school/initial-teacher-education_en.pdf. (Letöltes: 2024. junius 10.)
Presidency Conclusions. Göteborg European Council 15 and 16 June 2001. SN 200/1/01
REV 1. Web: https://www.consilium.europa.eu/media/20983/00200-rlen1.pdf. (Letéltés:
2024. június 10.)
FALuS Iván: A pedagógussá válás folyamata. Educatio, 2004/3. sz. 359—374. o.
FALUS Iván: A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útjai. Gondolat Kiadó, Budapest,
2006.
FÁYNÉ DOMBI Alice et al.: Szakmai ajánlás. Szeged, 2015. http://tamop2014.tok.elte.hu/
dok/mentor/Fayne Herbszt Kovacs es masok Szakmai ajanlas a mentori es tuto¬
ri rendszerek mukodtetesere.pdf. (Letöltés: 2024. június 10.)
FRANSSON, Goran — GUSTAFSSON, Christina: Newly Qualified Teachers in Northern Europe.
Comparative Perspectives on Promoting Professional Development. University of Gavle,
Gävle, 2008. Web: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:443434/FULLTEXTO1.
pdf. (Letöltés: 2024. június 10.)
HALÁSZ Gábor: Az oktatási és képzési rendszerek minőségének és eredményességének célja
az Európai Unió új oktatási Munkaprogramjában. Új Pedagógiai Szemle, 57. évf. 2003/5.
sz. http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/az-oktatasi-es-kepzesi-rendszerek-mi¬
nosegenek-es-eredmenyessegenek-celja-az. (Megtekintés: 2024. június 10.)
HALÁSsz Gábor: Az iskolán kívül szerzett tudás elismerése. Európai trendek. Oktatáskutató
és Fejlesztő Intézet, Budapest, 2008. Web: http://halaszg.ofi.hu/download/Iskolan kivul.
htm. (Megtekintés: 2024. június 10.)
HERMANN Zoltán et al.: Pedagógusok. Az oktatás kulcsszereplői. Oktatáskutató és Fejlesztő
Intézet, Budapest, 2009.
HoLLowAay, John H.: The benefits of mentoring. Educational Leadership, 58. évf. 2001/8.
sz. 85—86. o.
INGERSOLL, Richard — SMITH, Thomas M.: Do teacher induction and mentoring matter?
NASSP Bulletin, 88. évf. 2004. 638. sz. 28—40. o.
INGERSOLL, Richard — STRONG, Michael: The Impact of Induction and Mentoring Programs
for Beginning Teachers. A Critical Review of the Research. Review of Education Research,
81. evf. 2011/2. sz. 201-233. o. https://doi.org/10.3102/0034654311403323
KIMMEL Magdolna: A tanári reflexió korlátai. Pedagógusképzés, 4. évf. 2006/3—4. sz. 35—49. o.
KIMMEL Magdolna: A tanárképzés problémái konstruktivista értelmezési keretben. In: Fa¬
lus Iván (szerk.): A tanárrá válás folyamata. Gondolat Kiadó, Budapest, 2007. 11—45. o.
Korscny Beáta: Új elemek a tanárképzés rendszerében. Educatio, 18. évf. 2009/3. sz. 371—378. o.
KoTscHy Beâta — SALLAI Éva — SZŐKE-MILINTE Enikő: Mentorok tevékenységének támo¬
gatása. Segédanyag a köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusgyakornokok men¬
torainak. Oktatäsi Hivatal, 2016. Web: https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/pem/
mentori_segedlet.pdf. (Letöltes: 2024. jünius 10.)