Az Európai Unió Tanácsa. Az Oktatási Tanács jelentése az Európai Tanács felé , Az oktatási
és képzési rendszerek jövőbeni konkrét célkitűzései" címmel. Brüsszel, 2001. http://epa.
oszk.hu/02100/02169/00030/pdf/2006_X_1-2_18_170-187_EU_oktatas.pdf. (Letöltes:
2024. június 10.)
BORDÁS Andrea: A szituatív tanulás szerepe partiumi magyar pedagógusok szakmai fej¬
lődésében. Regio, 24. évf. 2016/4. sz. 211—239. o. Web: https://real.mtak.hu/199505/.
(Megtekintés: 2024. június 10.)
BOYLAN, Mark et al.: Rethinking models of professional learning as tools. A conceptual
analysis to inform research and practice. Professional Development in Education, 44. évf.
2018/1. sz. 120-139. o. https://doi.org/10.1080/19415257.2017.1306789
BRONFENBRENNER, Urie: Ecological models of human development. In: International Encyc¬
lopedia of Education. 2. kiad. 3. kot. Elsevier, Oxford, 1994. Web: https://www.ncj.nl/
wp-content/uploads/media-import/docs/6a45c1a4-82ad-4f69-957e-1c76966678e2.pdf.
(Letöltés: 2024. június 10.)
CLEMENT, Mieke — VANDENBERGHE, Roland: Teachers’ professional development. A solitary
or collegial (ad)venture? Teaching and Teacher Education, 16. évf. 2000/1. sz. 81-101. o.
https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED407382.pdf. (Letéltés: 2024. junius 10.)
COOLAHAN, John: Tanárképzés és pedagóguskarrier az élethosszig tartó tanulás korában.
Új Pedagógiai Szemle, 57. évf. 2007/5. sz. Web: https://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedago¬
giai-szemle/tanarkepzes-es-pedagogus-karrier-az-elethosszig-tarto-tanulas-koraban.
(Megtekintés: 2024. június 10.)
CREEMERS, Bert P. M. — KYRIAKIDES, Leonidas: Improving guality in education. Dyna¬
mic approaches to school improvement. Routledge, London, 2011. https://doi.org/
10.4324/9780203817537
Day, Christopher — Gu, Qing: Variations in the conditions for teachers’ professional learning
and development. Sustaining commitment and effectiveness over a career. Oxford Review
of Education, 33. évf. 2007/4. sz. 423-443. o. https://doi.org/10.1080/03054980701450746
DELORS, Jacques: Oktatas — rejtett kincs. A Jacques Delors vezette Nemzetközi Bizottsag
jelentése az UNESCO-nak az oktatas XXI. sz4zadra vonatkozé kerdeseiröl. Ford. Baläzs
Mihälyne. Osiris Kiadö, Budapest, 1997. (Unesco könyvek 1.)
European Commission: Improving the Quality of Teacher Education. Communication from
the Commission to the Council and the European Parliament. Brussels, 2007. Web: https://
eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=LEGISSUM%3Ac11101. (Megtekintes:
2024. június 10.)
European Commission: Developing coherent and system-wide induction programmes for
beginning teachers. A handbook for policymakers. Brussels, 2010. Web: https://www.
researchgate.net/publication/233981313_Developing_coherent_and_system-wide_in¬
duction_programmes_for_beginning_teachers_-_a_handbook_for_policy_makers. (Meg¬
tekintés: 2024. június 10.)
European Commission: Supporting teacher competence development for better learning out¬
comes. Brussels, 2013. Web: https://school-education.ec.europa.eu/system/files/2024-04./