Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0185
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 186 [186]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0185

OCR

nem találhatja fején a szöget, nem nyerheti meg a vitát, különösen nem a szakértővel szemben. Ha a fiatalok kisgyermekkoruktól kezdve szinte kizárólagosan ezzel a kerettel találkoznak, hamar leszoknak véleményük kifejtéséről és arról is, hogy megfogalmazzák kérdéseiket. 2. A tinédzserkor különleges pszichológiai állapot, amelyben az adoleszcens személy hosszú éveket tölt egy átmeneti állapotban, a , már igen és még nem" feszültségében. Ennek az életkornak számos embert próbáló kihívása van, amelyben a fiataloknak egyre nehezebb megőrizniük mentális egészségüket. Nem csoda, ha visszahúzódnak a felnőttekkel való kommunikációtól, s azt érezzük, hogy a saját kis belső világukban élnek, amelybe mi nem tudunk behatolni a teológiai tartalmakkal. Ráadásul a fiatalokat körülvevő kultúra egyre szekularizáltabb, ami azt jelenti, hogy egyre szélesebb és mélyebb a szakadék az egyházi-vallásos kultúra és nyelvezet és a fiatalok más területeken tapasztalt életvalósága között. A magyar köznyelvben a , fiatalok? és az , ifjúság" szóval kétféle értelemben is találkozhatunk. Érthetjük a fiatal felnőttek korosztályára, akik még nem alapítottak saját családot (tizennyolc-harmincöt éves korosztály), a besorolás lehet tágabb, például munkaerőpiaci értelemben a tizenöt-huszonkilenc éves korosztályra értik, és a legtöbb szociológiai kutatás (például a négyévente zajló Ifjúságkutatás) ezeket a határvonalakat használja. Érthetjük azonban a , fiatalok" megnevezést a serdülőkorra is. Ebben a tanulmányban az adoleszcens szakaszban lévőkre fogok koncentrálni, szem előtt tartva azonban azt, hogy a felnőttség felé vezető út sok szempontból megnyúlt társadalmunkban (pl. gazdasági függetlenség elérése, kései családalapítás)." Az adoleszcens szakaszban számottevő változások zajlanak a szervezetben." Az egyik legszembetűnőbb változás a pubertás, vagyis a felnövekvők szexuális érése, ezzel párhuzamosan a szexuális érdeklődés és késztetések erősödése. Ez egy hormonok által befolyásolt, nemcsak testi, de nagyon komoly mentális változásokkal is együtt járó időszak. A másik fontos változás, amely a kognitív képességeket illeti, a formális logikai műveletekre való képesség, azaz az absztrakt gondolkodás kezdetei. Amennyiben a megelőző kognitív fejlődés rendben zajlott, tizenkét-tizenhárom éves 7 A kutatások egy másik kategóriacsoport mentén, az ún. generációs megközelítésben is folynak. Ez alapján a jelenlegi fiatalok csoportja nagyjából megfeleltethető a Z generációnak (14—28 évesek), de ezek az életkori határok a generációkutatásban nincsenek kőbe vésve. Lásd VÁGÓNÉ UGRÓ 2022. § KÓSA 2005, 399—400. o. alapján foglalom össze a legfontosabb változásokat.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.23 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0185.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0185.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu