Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0183
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 184 [184]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0183

OCR

Keywords: youth ministry / youth theology / adolescence Huszonkét évvel ezelőtt, az érettségit követően lettem tagja egy egyetemi MEKDSZbibliakörnek. Evangélikus lelkészgyerekként egész életemet gyülekezeti közegben éltem le, evangélikus gimnáziumban érettségiztem, de amit ebben a diákkörben tapasztaltam, az teljesen ellentmondott minden korábbi egyházi élményemnek. Ezek a tizennyolc-huszonhárom éves fiatalok lelkészi felügyelet nélkül olvasták és tanulmányozták a Bibliát, beszélgettek róla, teologizáltak. Ebben az intellektuális és spirituális közegben jutottam én magam személyes hitre húsz éve. A Magyar Evangéliumi Keresztyén Diákszövetség 1904-ben, százhúsz éve alakult egy olyan időszakban, amikor egymást érték a különböző belmissziós és ifjúsági szervezetek, azonban ezek többsége egy része nem indult újra a rendszerváltás után, vagy pedig tagságában nem tudott megújulni. A MEKDSZ viszont stabil tagsággal rendelkezik, és mindig képes megszólítani az egyetemista generációkat. Vajon mi a MEKDSZ titka, és mi az, amit az evangélikus ifjúsági órák vagy a gimnáziumi hittanok nem tudtak nyújtani? Meggyőződésem, hogy a kulcs az ifjüsägteolögiänak is nevezhetö jelenség, amelynek lényege, hogy megengedjük a fiataloknak, hogy a , maguk módján" beszéljenek Istenről, anélkül, hogy a hitvallásra, az akadémiai teológiára vagy a Szentírásra hivatkozva eltiltanánk őket a tanulásnak ettől az intenzív lehetőségétől. Bár egy alulról szerveződő diákszervezetnek alapvetően mások a lehetőségei, mint egy egyháznak vagy gyülekezeti hálózatnak, érdemes ezt az ifjúságteológiai aspektust körüljárnunk abból a szempontból, hogy mi az, amit iskolai hitoktatásunk vagy a gyülekezeti konfirmációs és ifjúsági munka során hasznosítani tudunk. Tanulmányomban kitekintést teszek az ifúságteológia bibliai előzményeire, ezt követően a serdülőkor legfontosabb pszichés sajátosságaival ismertetem meg az olvasókat, majd megkísérlem definiálni az ifjúságteológiát, végül arra térek ki, hogy mely területeken hasznosítható ez a szemlélet a mi mai magyar egyházi valóságunkban. , Senki meg ne vessen ifjú korod miatt, hanem légy példája a hívőknek beszédben, magaviseletben, szeretetben, hitben, tiszta életben. Amíg megérkezem, legyen gondod a Szentírás felolvasására, az igehirdetésre, a tanításra. Ne hanyagold el a benned levő kegyelmi ajándékot, amelyet prófécia által kaptál a vének kézrátételével. Ezekkel törődj, ezekkel foglalkozz, hogy előrehaladásod nyilvánvaló legyen mindenki előtt. Legyen gondod önmagadra és a tanításra, maradj meg ezek mellett, mert ha így cselekszel, megmented magadat is, hallgatóidat is." (1Tim 4,12—16)

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.26 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0183.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0183.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu