Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0168
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 169 [169]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000110/0168

OCR

helyesen és nemesen, úgy testileg, mint lelkileg; hogy önmaga lehessen saját énjének felügyelője s okos tanácsadója; hogy egykor azokat, kiket Isten — mint családtagokat — reábiz, úgy testileg, mint lelkileg: óvni, ápolni s gyorsan beállható esetekben gyógyítani, vagy legalább a bajt mérsékelni tudja!" A hit és a tanitas-nevelés kapcsolata a keresztyén pedagógus onértelmezésében A folyóirat szerzői természetesen magukról a tanítókról is számos megszívlelendő gondolatot fogalmaznak meg. Ezek egyrészt a nehéz anyagi és társadalmi helyzetükre vonatkoznak; szó van a tanügy iránti közönyről," a tanítók túlterheltségéről, a személyes és szakmai kihívások összeegyeztetésének nehézségeiről," arról, hogy folyamatos önképzésre van szükség, hiszen a tanítóképzőben tanultakhoz képest lépten-nyomon új kihívások és elvárások között kell megfelelniük," de szó van a művelődés és a kikapcsolódás iránti igényről is, amely anyagiak híján sajnos nem mindig teljesíthető ki.? A megküzdés és a felelősség gyakorlása kapcsán biblikus figyelmeztetéseket és biztatásokat is felidéznek a szerzők. Ezek részletes kifejtése egy későbbi dolgozat tárgyát képezheti majd. E ponton -— a vizsgált folyóirat egyik rovatának technikáját kölcsönözve — hadd villantsak fel csak néhány bölcs gondolatot a keresztyén pedagógus önértelmezéséről munkavégzése kontextusában. , A gyermekek jobban ismerik tanítóikat, mint a tanítók a gyermekeket? , Tiszta munkát csak az képes végezni, a ki hivatásának fontosságától teljesen át van hatva, s a ki azon elveket, melyeket meg akar valósítani, maga is vallja. Vagy is, a nevelő minden szavának, minden tettének magán kell viselnie a meggyőződés bélyegét. Annak a szava, ki az általa hirdetett elveknek nem hive, nem más, mint szengő ércz és pengő czimbaloms, mely az óhajtott sikert el nem mutathatja!" »Ahol a tanító vallásos, ott az iskolában is vallásosság honol"? 78 Evangélikus Népiskola 1889, 222. o. 7 Evangélikus Nepiskola 1894, 33. 0. §0 Evangélikus Nepiskola 1909, 113-115. 0. | Evangélikus Népiskola 1904, 12. 0.; 1909, 6. 0. # Evangélikus Népiskola 1899, 19. 0. Azonban olyan pályázatokról is hírt adnak időről időre, amelyek egyrészt a tanító utazására, másrészt osztálykirándulások szervezéséhez is megfelelő támogatást nyújtanak. §3 Evangélikus Népiskola 1894, 101. o. 84 Evangélikus Népiskola 1894, 121. o. §5 Evangélikus Népiskola 1889, 105. o.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1926 px
Bild Höhe
2693 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.06 MB
Permalink zum JPG
022_000110/0168.jpg
Permalink zur OCR
022_000110/0168.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu