Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0159
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 160 [160]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0159

OCR

A folyóirat szerzői és szerkesztői tanítók, tanárok, lelkészek, egyetemi oktatók voltak." A lapszámokban valóban rendre helyt kaptak a pedagógiai, pszichológiai, valláspedagógiai és filozófiai tanulmányok, fordítások, oktatási segédanyagok, tantárgy-pedagógiai ajánlások, iskolai áhítat- és ünnepi műsortervek mellett levelező és hirdetési rovatok, a Tárcza rovatban pedig beszámolók kül- és belföldi pedagógiai konferenciákról, lapszemle és könyvajánlók, valamint versek, anekdoták is. A kifejezetten színes tartalom bővelkedik a gyakorlati problémafelvetésekben, valamint számos pedagógiai újításról vagy éppen a tanítók hol központilag elrendelt, hol inkább személyes meggyőződésből fakadó társadalmi felelősségvállalásáról is olvashatunk. A cikkekhez vagy az aktuális nehézségekhez fűzött kommentároknak és a személyes vélemények ütköztetésének is valóban teret adnak a szerkesztők," sőt a kezdeti években rendszeresen bátorítják az olvasókat az anyagi felelősségvállalás mellett tartalmi hozzájárulásra is. Az élénk párbeszédre hívó szerkesztői szándék és a lap ennek megfelelő felépítése kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy egyes központi témákat alaposan szemügyre vehessen a mai kutató, de arra is, hogy diakrón vizsgálat során a pedagógusok helyzete változásainak tükreként is tekintsen a publikált írásokra. Mivel tanulmányom készítésekor minél többféle, a jövőben alaposabb vizsgálatra is érdemes szempont feltárására törekedtem, úgy döntöttem, hogy az első világháború kezdetéig terjedő időszakból az elsőtől kezdve minden ötödik évfolyam összes lapszámát megvizsgálom, és így emelem ki a tanulás és hit kapcsolata vonatkozásában jelentős gondolatokat a többnyire praktikus kérdéseket keresztyén megalapozással megválaszoló, reflektív részleteket is tartalmazó írásokból. Nagy Mária idézett cikke is azon jelentős neveléstörténeti közlemények sorát gyarapítja, amelyek a 21. század első évtizedeiben komoly előrelépést tettek a 19. század végi és a 20. század eleji néptanítók működésének feltárásában és bemutatásában. A rendelkezésre álló — döntően korabeli pedagógiai folyóiratok és segédkönyvek mint források kutatásán, valamint tanügyi adatok szociológiai vizsgálatán alapuló 9 Külön kutatást érdemelne a tanítónő kollégák mint szerzők hiánya, de a tanítónők szerepének, sajátos kihívásainak a vizsgálata is a kevés erre vonatkozó utalás számbavételével. " Például az Evangélikus Népiskola 1909. májusi lapszámában egymás mellett közöl a , sociálizmus" ellen és mellett érvelő cikkeket. Hosszas vita bontakozik ki például 1914. őszén a tanítói életfolytatás nehézségei kapcsán is.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.26 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0159.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0159.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu