Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0111
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 112 [112]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0111

OCR

Issues of Interculturality and Identity in Accounts of Relations Between Pre-kingdom Israel and Foreign Peoples The coexistence of different cultures in close proximity always carries some tension. It raises questions of identity and the interpenetrability of customs and ways of life, which are really about survival. The historical accounts of the people of Israel in the post-conquest period express the desire for separation as a theological aim, but nevertheless constantly report examples of learning from one another and of adopting each other’s customs. The paper draws on social science concepts to explain the phenomenon and uses a selected text as an example of adoption of customs and learning from the stranger. Keywords: interculturality / identity / strangeness / isolation / adoption of customs »Az emberiség torténetét meg lehet irni a nagy vandorlasok torténeteként” — irja Andorka Rudolf, aki magát az embert is vándorló lényként aposztrofalja.* Kétségkívül Izrael népe történetírásának is meghatározó motívuma a vándorlás. Témánk szempontjából azért különösen izgalmas ez a megállapítás, mert maga a vándorlás folyamata nem légüres térben történik. A vándorlás során egy közösség kapcsolatba kerül számára idegen közösségekkel, hiszen belép a másik által birtokolt vagy befolyásolt területre. Territóriumot sért, kulturális és hatalmi dominanciára törekszik a másik felett, konfliktusokba keveredik, illetve szokásokat vesz át, tanul az idegentől, esetleg asszimilálódik. Hasonló folyamatok mennek végbe az ilyenfajta találkozások másik szereplőinél is, az őslakos népeknél. Az idegenek viselkedése mellett tehát akkor teljes a kép, ha a vizsgálatunk tárgyát képezi az idegenhez való viszony is. Ráadásul nem ritka, hogy a határátlépések különböző idegen szereplőkkel egymás után vagy egyszerre több fronton is bekövetkeznek. A közel-keleti bronzkor és vaskor határán a legnagyobb bonyodalmat okozó etnikai interakció Palesztinában például nem az izraeli törzsi társadalom kialakulásával és letelepedésével, honfoglalásával járó feszültség volt, hanem a tengeri népek, elsősorban a filiszteusok 3 ANDORKA 2006, 252. 0.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.08 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0111.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0111.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu