Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0043
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 44 [44]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0043

OCR

szükséges, hogy nyitottá váljanak minden érdeklődő számára. A lelkészi szolgálatban pedig fontos, hogy a gyakorlatot élethosszig kísérje a teológiai ismeretek frissítése. 6. A teológiai tanulás folyamatában egymás mentoraivá is válunk, függetlenül attól, ki milyen tanító vagy tanulási pozíciót tölt be intézményen, egyházon belül. Egymás kísérése és mentorálása? a teológiai reflexió elsajátításában és dialógusában segíti és erősíti a hitmegélést és a hitgyakorlatot. 7. A teológiai képzés tananyagát a relevanciának és a használhatóságnak kell meghatároznia. A tanuláshoz és a reflexióhoz olyan tananyagoknak kell rendelkezésre állniuk, amelyek segítik egy adott kontextus kihívásaira adott válaszokat, és a bár bőséges, de nagymértékben mégis használhatatlan anyagok között valódi értéket képviselnek." Gonzalez 2015-ben megfogalmazott irányelvei előfutárának is tekinthető az az 1980-as években született felhívás, amelyet az Evangéliumi Teológiai Oktatás Nemzetközi Tanácsa (Ihe International Council for Evangelical Iheological Education — ICETE") a teológiai képzés megújítása érdekében intézett a teológiai oktatásért felelős intézményekhez. A felhívás megfogalmazásában részt vettek és az azóta is folyó intenzív munkában jelen vannak az Egyházak Világtanácsa és a Lutheránus Világszövetség egyházai részéről is teológiai oktatásért felelős egyházvezetők és teológiai tanárok. Az 1983-ban kiadott dokumentum ma sem veszített aktualitásából." Hangsúlyozza a spirituális, a gyakorlati és a tudományos célok megvalósítását egy integrált képzési megközelítésben, és ötvöződik benne az európai és észak-amerikai egyházak küzdelme a csökkenő egyháztagság dilemmájával, valamint az afrikai, ázsiai és dél-amerikai egyházak útkeresésének kérdései a misszió és a szükséges gyakorlatorientáltság területein. s Teológiai oktatási programjainknak a spirituális és gyakorlati, valamint a tudományos célokat holisztikus, integrált oktatási megközelítésben kell ötvözniük. Hiba, hogy az oktatási követelményeket oly gyakran szűken a kognitív eredményekre összpontosítjuk, miközben a hallgatók növekedését más dimenziókban reméljük, de ezt nagyrészt a véletlenre bízzuk. Úgy kell kialakítani a képzési programjainkat, hogy azok az Isten § A mentorálás szakmai fejlesztésének kérdése az evangélikus lelkészképzés egyik aktuális és kiemelt feladata. A mentorképzés általános és pedagógiai elemzését végzi el NAGY Krisztina tanulmánya (2024). ? GONZALEZ 2015, 127-129. O. 10 Az ICETE honlapja: https://icete.info/. " 1983 ota egy újabb felhívás, illetve dokumentum is született, amely részletes ajánlásokat dolgoz ki a megújult kontextusra és kihívásokra való tekintettel. A dokumentum ezen a linken érhető el, illetve innen tölthető le: https://icete.info/resources/the-icete-manifesto/ és https://icete.info/resources/ education-resources/icete-manifesto-ii-translatable-version/. (Megtekintés: 2024. április 1.)

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.28 MB
Permalink to jpg
022_000110/0043.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0043.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu