Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0035
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 36 [36]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0035

OCR

egymás feltétel nélküli eltűrése vagy éppen elszenvedése, hanem miközben azon vagyunk, hogy meggyőzzük a másikat, igyekezzünk megérteni egymás szempontját, sőt igyekezzünk tanulni egymástól. S tételezzük fel, hogy a másik is őszintén, szívből törekedik a hit megélésére és az igazság megismerésére. Természetesen, bár nem könnyű, még ha olykor úgy is érezzük, hogy tűrőképességünk határára érünk, mégis viseljük el egymást szeretettel (Ef 4.2). Mindez nem kevésbé a teológia tanulásának része, mint a régi nyelvek megtanulása, az egyházatyák vagy a reformáció megismerése. S amint egy jelentős dialógusdokumentum fogalmaz, az egyházak megbékélése folyamatos kommunikációt igényel , még ott is, ahol már létezik egyházi egység, vagy helyreállították azt. Mert amíg a bűn és a viszály köztünk marad, és amíg keresztények és egyházak változó időkben és egy változatos világban élnek, ez a folyamat sosem ér véget!" Ráadásul viszont a különbözőség roppant nagy taktikai és stratégiai erőforrás is lehet, mert a különböző irányzatok más és más beállítottságú embereket képesek az evangéliummal megszólítani vagy a hit igazságáról meggyőzni. Fölöslegesnek tűnik akár csak az említés szintjén is a másokkal együtt való tanulást hangsúlyozni. Hiszen mindig is így folyik a tanulás: ősidőktől fogva a szülők tanítják gyermekeiket, a tanítók a rájuk bízott tanulókat, a lelkészek a gyülekezetet, a professzorok a hallgatóikat. A könyvek segítségével ugyan már egymagában is nekigyűrkőzhet valaki a tudomány, így a teológia roppant kincsesházának, hogy aztán egy tanár vagy bizottság megállapítsa előrehaladását és felkészültségét. Ha azonban másokkal együtt tanulunk, ha közösen vágunk neki a tudás hegyének, akkor nemcsak többet, de jobban is megismerhetjük, mint ha egyedül, magányosan igyekezünk a csúcsra. A társak kérdései, fenntartásai, szempontjai és meglátásai hatékonyabbá teszik saját megismerésünket, és segítenek, hogy az ismeretek jobban belénk vésődjenek. Hiszen a teológia tanulásában, a hitünkkel kapcsolatos ismeretekben nemcsak azok értelmes elsajátításáról van szó, hanem a dolgok lényegét tekintve arról is, hogy mindez miként érinti az embert, aki hisz, és mit jelent a világnak, amelyben élünk. Ezért a tanulásban mindig, de a teológia tanulásában fokozottan fontos tapasztalat, hogy tanítva tanulunk. Az együtt azonban nem pusztán létszám kérdése. A reformáció történetének Luther halálát követő időszakát nem szoktuk a hittanórákon tárgyalni, talán azért, mert nem visel magán hősies vonásokat. Melanchthon szerepét ezekben a harcokban B Az egység felé (1984), 249. o.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.26 MB
Permalink to jpg
022_000110/0035.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0035.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu