OCR
illetve támogathatja a hitoktatást Bach, Mendelssohn és Liszt zenéje, s milyen módon hathatnak ránk örömforrásként a zeneszerzők bizonyságtételei és ahangokban megelevenedő Ige. A záróblokk tanulmányai az élet nagy és végső kérdéseit tárgyalják, különböző perspektívákból vizsgálva azokat, az egyéni és közösségi hit mélyítésének, valamint a lelki és etikai fejlődés elősegítésének céljával. Gombkötő Beáta Mit tanulhatunk a szenvedésből? — A destruktiv és konstruktív szenvedés okozta poszttraumás feltámadás lehetősége címmel a szenvedés és a trauma konstruktív lehetőségeit tárgyalja Jézus feltámadásának példáján keresztül, rávilágítva a poszttraumás növekedés lehetőségére. Az asszisztált reprodukció etikai kérdései — feldolgozási lehetőség az ifjúság körében című tanulmányban Pongrácz Máté a témának az evangélikus hit- és erkölcstanoktatásban betöltött szerepét mutatja be, és kitér az ignorálás kockázataira is. Ihuránszky István pedig az élet és a halál határán szerzett tapasztalatok lelki hatásait és bátorító erejét taglalja a haldoklók kísérésének kihívásaival és ajándékaival együtt , Hic morituri vivos docent” — A haldoklók kísérése személyiségformáló élmény" című írásában, hangsúlyozva a létbátorság fontosságát. Mint látható, a kötet kínálata sokszínű, a teológia és a tanulás területeinek színes összefonódásait mutatja, hol középponti témák alapvető kérdéseit helyezve élesebb megvilágításba, hol azok izgalmas leágazásait. Bízunk abban, hogy a tanulmánykötet az olvasókat reflexiókra és új perspektívák felfedezésére ösztönzi, és inspirációt, gazdagodást nyújt mindazok számára, akik élnek a teológia tanulásra való meghívásával az életünk különböző területein. Seres-Busi Etelka — Kodácsy-Simon Eszter — Balogné Vincze Katalin