OCR
munikációs akadályok leküzdésének közös hangsúlya jelenik meg, és a közösségi kontextus kerül előtérbe. Markáns példáját hozza az akadálymentesítés tanulási folyamatának Bácskai Károly , Semmit nem értek olvasásból" — Az Újszövetség jelnyelvi fordításának igényét meghatározó megfontolások című tanulmánya, amelyben a szerző az egyik legfontosabb kihívásként a teológiai tartalom pontos, információvesztés nélküli visszaadását jelöli meg. Hafenscher Károly a keleti liturgia ősi elemét, a hittanulók távozására való felszólítást emeli tanulmánya címébe (Katekumének, távozzatok!? — Tanulók és tanítványok az istentiszteleten), így biztatva az olvasókat az istentisztelet tanító jellegéről és céljáról való gondolkodásra is. Egy világszervezet tanulási folyamata kapcsán Papp Kinga Marjatta azt elemzi, hogy mi mindent el tud árulni magáról egy szervezet akár az énekgyűjteményén keresztül. A közösségek fennmaradásának, megmaradásának, fejlődésének számos szervezeti alappillére van. Vallási kultúraváltás mint szervezeti tanulás című munkájában Ősz-Farkas Ernő ezeket részletezi, különös tekintettel a vallási közösségek tanulási folyamataira és a szervezeti kultúra kérdéseire. Napjainkban gyakran kerül középpontba a szervezeti kérdések között a tanulóközösségek kooperatív kultúrája, de talán nem mindig tudunk jól megküzdeni ezzel a kihívással. Tanulóközösségek a gyülekezetben — A tanítványi kiscsoportok és a tanítványság gyakorlati koncepciójának kérdései című tanulmányban Gyurkó Donát a közösségi fejlődés és az egészségesebb közösségi kultúra alapjaiként beszél erről. A tanulmányokat ebben a blokkban az a közös cél köti össze, hogy ráirányítsák a figyelmet a különböző művészeti és kulturális források vallási élményt gazdagító, mélyítő szerepére. A különböző művészeti ágak és az interdiszciplináris megközelítés hitbeli elköteleződést segítő szerepe a hitoktatásban is fokozó erejű lehet. Kerepeszki Anikó Szépirodalom a hitoktatásban című tanulmánya a bibliarecepció főbb típusait vizsgálja abból a szemszögből, hogy milyen módon lehet holisztikus szemléletmódot kialakítani a fiatalokban az irodalom segítségével, különösen Babits Mihály Jónás könyve segítségével. Finta Gergely A Jordán és más üdvösséges víz — Luther és Bach tanítása a keresztségről című írásában Luther kereszteléshez kapcsolódó énekével kapcsolatban mutatja be a dallami és szövegi forrásokat, valamint rámutat azokra a párhuzamokra, amelyek Luther keresztelési prédikációival kapcsolatban megmutatkoznak és Luther gondolatait tükrözik Bach korálelőjátékaiban. A Hittanórák tananyagához kapcsolódó zenei illusztrációk című írásában nos Pintérné Váray Rita azt vizsgálja, hogyan nyújthat támaszt, erősítheti meg hitünket,