Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0013
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 14 [14]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0013

OCR

és a kor pedagógiai irányzatai tükrében, az evangélikus néptanítók szakmai és egzisztenciális dilemmáival árnyalva. A fakultatív hitoktatás kérdése a szabadegyházi közösségekben, különös tekintettel a baptistákra című tanulmányában Bacsó Benjámin az 1945 utáni politikai és társadalmi változásokra reagálva mutatja be, hogyan próbáltak élni a szabadegyházak a fakultatív hitoktatás lehetőségeivel, miközben szembesültek a kommunista politikai intézkedésekkel, amelyek célja az egyházak befolyásának csökkentése volt. Társul szegődni a tanulásban, szakmai és személyes kapcsolódással segíteni, s közben tanulási partnerként is fejlődni — kihívásos és felemelő feladat és lehetőség egyben. A blokk tanulmányai a mentorálás, a lelkigondozás és a fiatalokkal való munka speciális kérdéseit járják körül. Sajátos területet jelent a fiatalok kísérése, tanítása a teológia ösvényein, mind a hitfejlödes, mind az életkori szakasz speciális jellemzői miatt. JTeológia elvitelre? Ifjúságteológia a gyakorlatban címmel Seben Glória ahhoz ad muníciót, hogy milyen módon szólhat a teológia a fiatalokért, tőlük és együtt velük. Nagy Krisztina A mentorképzésről szóló írásában a mentorképzés nemzetközi és hazai helyzetét áttekintve részletezi a mentorok felkészülésének és tanulásának jelentőségét, bemutatva a mentorképzési programok tartalmát. Minden mentorálási folyamatnak alapvető eleme a mentor és a mentorált bizalmi kapcsolatának megteremtése és a jól megválasztott, közös reflektív tevékenységek, erről szól Seres-Busi Etelka Reflektív technikák a mentorálási folyamatban — a mentori kapcsolat támogatása érdekében című tanulmányában. A lelki folyamatokban való , mentorálást; gondozást hatékonyan tudja segíteni a személyközpontú beszélgetés, amely erőforrást adhat a nehezebb problémák kapcsán, a szakmai-hivatásbéli szerep kihívásaival való megküzdesben. Ezt järja körbe „...a reám bízottakat híven pásztorolom...? — Felkészülés a lelkigondozói szerepre: a segítő beszélgetés című tanulmányában Johann Gyula. A tanulás egy fontos szemléleti (és persze praktikusan is megjelenő) irányában, az inklúzióban elemi kérdés, hogy mindenkit a tanulóközösség részének tekintünk, és aszerint rendezzük a tanulási környezetet, hogy ebben lehetőség szerint mindenki komfortosan érezze magát és fejlődhessen. Az itt szereplő tanulmányokban a kom

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.17 MB
Permalink to jpg
022_000110/0013.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0013.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu