Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Tudományterület
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Teológia és…
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000110/0011
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 12 [12]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000110/0011

OCR

rülés vágyát, igényét, s további keresésre, gondolkodásra és beszélgetésekre — vagyis tanulásra késztethet. A cél talán nem is a végső tudás megszerzése, mint inkább rezonálni arra, amit tapasztalunk, inspirálódni, szempontokat, kiindulópontokat fedezni fel további kapcsolódásokhoz, vagyis folyamatosan fenntartani a valódi párbeszédet. Reméljük, hogy e kötet tanulmányait ilyen érdeklődéssel és nyitottsággal veszi kézbe az olvasó, legyen akár lelkész, aki éppen egy-egy áhítat kiindulásához találhat benne izgalmas gondolatot; akár hittantanár vagy katekéta, aki az órái színesebbé tételéhez keres kiegészítő anyagot; akár mentor vagy mentorált, aki az önreflexiója árnyalását szeretné erősíteni. A megcélozni kívánt olvasói kör természetesen ennél is tágabb: érdeklődő, nem feltétlenül professzionálisan teológiával vagy tanulással foglalkozó olvasóknak is éppúgy szólnak a tanulmányok, őket is hívjuk a párbeszédben való aktív részvételre. A kötetet hét tematikus blokkra osztottuk, s ezekben rendeztük el a központi témáik alapján egymáshoz leginkább illeszkedő tanulmányokat az alábbiak szerint. A múlt hol erősebben, hol visszafogottabban lüktető szövete három blokkban is hangsúlyosabb szerepet kapott, történelmi vonatkozásokkal és napjaink kihívásainak és lehetőségeinek finom ütköztetéseivel. Az első blokk tanulmányai az új és régi teológiai megközelítések kölcsönhatásait, együttélését vizsgálják, valamint azt a kérdést vetik fel, hogy miért lehet újragondolni teológiai fogalmakat és tanításokat s miként lehet újrarendezni az építőköveket. Szabó B. András Régi és új — ellentét vagy lehetőség? című tanulmánya arra hívja fel a figyelmet, hogy a keresztény teológia jövőorientált, és valódi teológiai innováció akkor valósul meg, ha az új képes a hit alapigazságait tisztán megfogalmazni. Reuss András Teológiát tanulni című írásában a teológiai ismeretek széles körű elérhetőségét hangsúlyozza, hogy azokat ne csak egyházi szolgálatra készülők, hanem minden érdeklődő megérthesse és befogadhassa. Pángyánszky Ágnes a Gyakorlat, kontextus és teológiai reflexió — A teológiai képzés megújulásának új kölcsönhatásai című tanulmányában integrált képzési formát javasol, az elméleti szempontok mellett a gyakorlati és spirituális szempontok hasonlóan hangsúlyos megjelenítésével. László Virgil A teológiai tudás kétfajta megközelítése című antologikus tanulmányában a modern, adatalapú teológiai tudás és a régi korok egzisztenciálisan áthatott istenismerete közötti különbségeket tárgyalja. Végül Kodácsy-Simon Eszter A konstruktív tanulási modell elemei a Biblia tanulásképében címmel arról szól, hogyan fedezhetők fel a konstruktív tanulás elemei a bibliai elbeszélésekben, és ezek miként formálhatják például a hittanórák szervezését.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1926 px
Kép magassága
2693 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.33 MB
Permalinkből jpg
022_000110/0011.jpg
Permalinkből OCR
022_000110/0011.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde