a nézőket, amikor India anyácska védelmének jelszavával mozgósítottak. Siva hatal¬
mas szobrais többször felbukkan, illetve egyszer animáció formájábanis láthatóvá
válik az a mitológiából jól ismert pillanat, amikor Siva meditációját abbahagyva
kinyitja a szemét azért, hogy a világ dolgaival foglalkozzon. Ez reflektál a hinduk
felébredéséről szóló témára a dalszövegben. Akárcsak Ráma, Siva is harcias, izmos,
félelmetes férfiként jelenik meg, aki készen áll megvédeni a hindukat bármilyen
ellenségtől. Fenyegető jelenlétként mutatkoznak meg a félmeztelen, kidolgozott
felsőtestű birkózók is, akik a hindu hitük különböző külső jegyeit is magukon
viselik: homlokukon tilak van, nyakukban az istenfélő magatartást szimbolizáló
imafüzér, arcukon pedig az indiai férfiasság elmaradhatatlan szimbóluma, a kackiás
bajusz. A marátháktól elkezdve napjainkig tartó különböző történelmi korokból
felbukkanó katonák is harcra készek, és utolsó csepp vérükig hajlandók a külső
ellenséggel szemben védelmezni a hindukat.
A videoklip középpontjában azonban szimbolikusan és ténylegesen is Lax¬
mi Dubey, az énekesné áll. A beállítás egyértelműen rá fókuszál, és mögötte, a
hátterében zajlanak az előbbiekben elemzett események. Laxmi Dubey eszerint
egyaránt krónikása és mozgatórugója a hinduk ébredésének, egyfajta vátesz, aki
lelkesíti és harcba vezeti a hindukat. Fejére sáfrányszín turbánt kötve és vállán
sáfrányszínű, díszes zászlóval egyrészt hindu szent emberekre, másrészt azokra az
istenszobrokra emlékeztet, amelyeket a hétköznapi vallásgyakorlás során hasonló
sálakkalés ruhákkal díszítenek föl a hívők. Viselkedése azonban meglehetősen távol
áll a békés szobrokétól, a jelenetek nagy része közelről mutatja harcias tekintetét,
amelyettestbeszédeis tükröz. Mozdulatai nagyok és határozottak, gyakran imitál
kardforgatást vagy tőrvívást, annak megfelelően, hogy épp miről énekel. Hang¬
hordozásában és gesztikulációjában a vásári előadókra emlékeztet, akik nemcsak
szavakkal, de gesztusaikkal is mesélik a történetet, amely így még könnyebben
érthető a közönség számára.
A dal rengeteg feldolgozást is ihletett, melyek közül sok már nem is elérhető a
YouTube-on, ugyanis a közösségi irányelvek megsértése miatt eltávolították őket,
hisz a szöveg és a tartalom csak egy lépéssel marad el az explicit iszlamofóbiától
és a Pakisztán-ellenességtől. Azonban ennek ellenére gyakran hallani különböző
vallási menetek vagy politikai gyűlések alkalmával. Feltételezhetően a dal meg¬
írásakor is ilyen célok lebegtek a szerzők szeme előtt, ugyanis egyik legfeltűnőbb
jellemzője a gyors és határozott ritmusa, olyan mintha kifejezetten menetdalnak
íródott volna. A dallam sem túl komplikált, könnyen megjegyezhető, sőt énektudás
sem szükséges a közös elénekléshez, ugyanis Laxmi Dubeyis inkább csak kántálja
a dal repetitív szövegét. A formula sikeresnek bizonyult ugyanis, hogy 2019-ben
megjelent a , Modi Ka Abhinandan” ([Mödikä abhinandan], „Modi köszöntese”)
című dala, amely pontosan ugyanúgy kezdődik, mint a Har Ghar Bhagva Chayega
című dal, leszámítva, hogy megváltozott a dalszöveg, amely immár így szól: