Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000108/0000

Hinduizmus és média a 21. században

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Szivák Júlia
Title (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Field of science
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952), Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Type of publication
monográfia
022_000108/0101
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 102 [102]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000108/0101

OCR

HINDUIZMUS ÉS A MÉDIA A 21. SZÁZADBAN Végül 1829-ben be is tiltották a rituális öngyilkosságot, de még napjainkban is érkeznek beszámolók arról, hogy néhány asszony követi a férjét a halálba (Pachauri 2003: 254). Az, hogy a feleség élete olyan szinten a férjééhez van rendelve, hogy élnie sem szabad nélküle, elfogadhatatlan a modern feministák számára, és épp ezért a szati filmvásznon történő látványos és impozáns megjelenítését is elítélik, amely a Padmaavatban pedig a morális felsőbbrendűség szimbólumaként jelent meg. (Qureshi 2018: 51). Sanjay Leela Bhansali Padmaavatja tehat jo] mutatja napjaink indiai tarsadalmának és a hindutva ideológiájának küzdelmeit, amelyek a fősodorbeli populáris kultúra területén bontakoznak ki. Mindebben fontos szerepet játszanak a hindu és a muszlim vallási közösségek, illetve a nők társadalmi szerepe és lehetőségei, illetve az öncenzúra és a cenzúra kérdésköre. A továbbiakban a populáris kultúra egy elszigeteltebb szeletével fogunk megismerkedni, amely kifejezetten a hindutva politikai céljainak propagálására készült. 23. A Sri Rádzspút Karni Széná tagjai tiltakoznak a Padmaavati bemutatása ellen. HINDUTVA POP Következő témánk a kifejezetten a hindutva ideológiájának népszerűsítésére hivatott hindutva pop jelensége. Érdekes módon ez a zenei műfaj annak ellenére sem keltett tudományos érdeklődést, hogy az elmúlt években komoly produkciós ökoszisztémája alakult ki, és a YouTube-on és egyéb videómegosztó csatornákon a különböző hindutva pop daloknak több tízmilliós nézettsége van, tehát egy népszerű és közízlésre jelentős hatást kifejtő jelenségről beszélhetünk. A hindutva pop többfajta regionális és vallásos hagyományra építve kifejezetten a hindutva ideológiáját és a BJP politikáját népszerűsítő tartalmakat állít elő. A műfaj inspirációt merít a hagyományos vallásos dalokból, a bhadzsanokból, így könnyen megjegyezhető, könnyen énekelhető, fülbemászó dallamok jellemzik, bár itt a szöveg játssza a főszerepet, amely minden esetben hazafias, harcias és a hindutva alapelveit követi. Fontos hatásként jelenik még meg a bhédzspuri és a bollywoodi filmipar, amelyekről a későbbiekben részletesen is szólunk. 100

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2671 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.09 MB
Permalink zum JPG
022_000108/0101.jpg
Permalink zur OCR
022_000108/0101.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu