Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000108/0000

Hinduizmus és média a 21. században

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Szivák Júlia
Title (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Field of science
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952), Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Type of publication
monográfia
022_000108/0077
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 78 [78]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000108/0077

OCR

HINDUIZMUS ÉS A MÉDIA A 21. SZÁZADBAN a helyiek féltékenységből megölték az ifjú párt, a Nő pedig azóta igyekszik bosszút állni és megszerezni magának azt a vőlegényt, akit kiérdemel. Vicky arra jut, hogy az egyetlen megoldás, ha megkísérli feleségül venni őt, és ezzel elveszi a kedvét attól, hogy új férfiakat próbáljon erőszakkal megszerezni. Az esküvői szertartás során azonban levágja a nő copfját, amitől az elveszíti az erejét, így ideiglenesen megmenti a helyi férfiakat. Annak érdekében, hogy a következő évben is elkerüljék a problémát, a város határában felállítanak egy szobrot a Nőnek, és áldását és védelmét kérik a város lakóira. A film tehát egyrészt kifejezetten szimpatizál a Nővel, és elítéli a vele szemben alkalmazott kegyetlen bánásmódot, másrészt a szörnnyel való brutális leszámolás helyett a megbékítést választja megoldásként. Kulcsfontosságú pillanat, amikor Vicky és barátai ellátogatnak a helyi paphoz, vagyis pandithoz, aki Csandéri krónikáját őrzi, és akitől tudomást szereznek a Nő tragikus történetéről. A pandit erőteljes kritikát fogalmaz meg a város társadalmával és a nők helyzetével kapcsolatban, ugyanis rámutat arra, hogy a képmutató erkölcsök tették tönkre a Nő életét. Prostituáltként egyszerre volt osztályrésze a férfiak állandó vágyakozása és a társadalmi számkivetettség. Azonban míg prostituáltként mindenki számára elérhető volt, addig tolerálta a közösség, azonban amint megpróbált a foglalkozása miatt számára elméletileg elérhetetlen , erkölcsös nő" státuszába lépni, életével kellett fizetnie a szigorú társadalmi normák megszegéséért (Karmakar és Pal 2022:7). A csurail alakja tehát a társadalmi igazságtalanság mementójakéntis értelmezhető, amelyet alátámaszt azis, hogy a csurail ,legyézdje”, avagy „megszeliditöje” szinten egy illegitim kapcsolatból született férfi. Vicky édesanyja szintén prostituált volt, amelyet az egész közösség és édesapja is titkoltak előtte. A prostituált fia tehát kellő érzékenységgel tudott a bosszúálló szellemhez viszonyulni és az egész város figyelmét felhívni az igazságtalanságra. A film társadalmi mondanivalóját emellett tovább erősíti a horrorkomédia műfaja is, ugyanis a humor forrásaként szinten minden esetben a patriarchátus szabályait diktáló férfiak szerencsétlenkedése és félelme jelenik meg. A Nő a film során első áldozatára egy eldugott házban zajló tivornya során csap le. Odabent egy táncosnő szórakoztatja az alkoholgőzös, kizárólag férfiak által látogatott esemény résztvevőit, míg az egyik férfi odakint könnyítve magán lemossa a , holnap" szót a védelmező feliratból. A Nő ezek után már el tudja ragadni, hiszen semmi sem akadályozza meg, hogy belépjen. A nagyon tipikus, toxikus férfiassághoz kapcsolódó viselkedésminta ilyen felhasználása egyrészt humoros benyomást kelt, másrészről pedig kihangsúlyozza a történetnek azt a vonalát, mely szerint a férfiak tevékenyen hozzájárultak ahhoz, hogy a Nő rettegésben tartsa őket. A város népén általános félelem válik úrrá a Nő fenyegetése kapcsán, és az egyébként önmagukat a teremtés koronáinak tartó férfiak inkább női ruhát húznak, hogy elkerüljék a veszélyt. Ráadásul a Nő által elrabolt férfiak végülruha nélkül kerülnek elő, amely kifejezetten megalázó számukra, a nézők számára pedig vidám pillanatokat szerez (Karmakar és Pal 2022:7). 76

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2671 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.38 MB
Permalink zum JPG
022_000108/0077.jpg
Permalink zur OCR
022_000108/0077.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu