Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000108/0000

Hinduizmus és média a 21. században

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Szivák Júlia
Title (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Field of science
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952), Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Type of publication
monográfia
022_000108/0032
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 33 [33]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000108/0032

OCR

II. EPOSZOK A KÉPERNYŐN bólábrázolt szereplők is a lehető legkevesebbet mozognak, ezért tulajdonképpen kimerevített jelenetek sorának tűnnek ezek az epizódok. Szítá és Ráma ekkor is a kor szépségideáljait szimbolizálják, a háttérzenét pedig hagyományos indiai hangszerek, mint például a szitár és a tablá szolgáltatják. Habár első ránézésre úgy tűnhet, hogy ezek a jelenetek követik leginkább a Rámájana történetmesélési és ábrázolási hagyományát, valójában görbe tükröt is tartanak a szanszkrit és óhindí epikus hagyománynak. Jó példa a szanszkrit irodalmi toposzok kifigurázására az a jelenet, amikor Rávana húga azzal igyekszik rábeszélni Rávanát Szítá elrablására, hogy Szítá szépségét dicséri. Súrpanakhá a klasszikus indiai irodalmi hagyományoknak megfelelően Szítá arcát, szemét, keblét és lábát is lótuszhoz hasonlítja, mire Paley ténylegesen lótuszokat montíroz Szítá különböző testrészeire, így hangsúlyozva az irodalmi nyelvezet és a valóság közötti kognitív szakadékot (Chanda 2011: 4). A vizuális világ negyedik rétegét a film címét is adó dalbetétek képezik, amelyek az indiai filmek hagyományát követve összekötő szerepet játszanak a különböző szakaszai között. Ezek a dalok Szítá szempontjából reflektálnak a különböző eseményekre, illetve Szítá érzelmeit jelenítik meg, vagyis betöltik azt a tátongó űrt, amelynek megléte a feminista olvasatok szerint igen problematikus. A dalbetétekhez a zenét Annette Hanshaw, az 1930-as években népszerű amerikai jazzénekesnő dalai szolgáltatják, amelyeket a bollywoodi filmek formuláját követve Szítá ad elő. Hanshaw keserédes dalai általában egy olyan férfihoz szólnak, aki csak kihasználja a nő kötődését a saját kényelme szolgálatában, amely Paley szerint találóan párhuzamba allithaté a Ramajanaval. A Sita Sings the Blues cim tehat nemcsak arra utal, hogy Szítá ténylegesen énekel a filmben, de az angol nyelvben a vágyódást és melankóliát szimbolizáló blues szónak ezt a jelentését is a nézők elméjébe idézi. 31

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2671 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.04 MB
Permalink to jpg
022_000108/0032.jpg
Permalink to ocr
022_000108/0032.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu