OCR
HINDUIZMUS ÉS A MÉDIA A 21. SZÁZADBAN Suroopanaka Surphafiakha Shurpanaka 4. Két báb-narrátor vitatkozik Súrpanakhá nevének helyes alakján. A narráció alatt a képernyőn brikolázs-technikával megjelennek a szóban forgó események és szereplék is. Paley ekkor Szitat, Ramat és a tobbi karaktert a 19-20. századi naptárművészetben megszokott ikonográfiával ábrázolja. Ugyanakkor a pop-artból merítve gyakran színes hátterek elé helyezi a szereplőket vagy oda nem illő tárgyakat montázsol a vászonra, így ezek a jelenetek meghökkentő és humoros összhatást keltenek. Az alábbi kép azt a jelenetet ábrázolja, amikor Ráma kételkedni kezd Szítá hűségében, ezért az animátor vegyveszély és nukleáris veszély jelekkel látja el Szítát, ezzel utalva a vélelmezett rituális tisztátalanságára. A film harmadik rétegét azok a jelenetek alkotják, amelyek során nem narrátorokon keresztül követjük az eseményeket, hanem Szítá és Ráma maguk is beszélő szereplőkké lépnek elő. Ezen jelenetek általában a rádzsput miniatúrák stílusát követik. Ez a stílus egy újabb művészettörténeti kort von be a történetmesélésbe, arra utalva, hogy a 16-17. századi Észak-Indiában milyen népszerű téma volt a Rámájana a miniatúrafestő művészek között. Ennek megfelelően az animációs filmnek ez a része a korszakból fennmaradt illusztrált kéziratok esztétikai hatását igyekszik feleleveníteni. A háttér ezekben a jelenetekben teljesen statikus, a profil30