interactions and well-being.” Technology, Mind, and Behavior 2 (1). https://doi.
org/10.1037/tmb0000033.
Möring, Sebastian. 2019. „Distance and Fear”. In Zudotopia. Spaces, Places and Territories
in Computer Games, szerkesztette Espen J. Aarseth &s Stephan Günzel, 231-44.
Bielefeld: Transcript. https://doi.org/10.14361/9783839447307-013.
Murthy, Dhiraj. 2012. „Towards a Sociological Understanding of Social Media: Theorizing
Twitter”. Sociology 46 (6): 1059-73. https://doi.org/10.1177/0038038511422553.
Münzer, Stefan, Hubert D. Zimmer, Maximilian Schwalm, Jörg Baus &s Ilhan Aslan. 2006.
„Computer-assisted navigation and the acquisition of route and survey knowledge”.
Journal of Environmental Psychology 26 (4): 300-308. https://doi.org/10.1016/j.
jenvp.2006.08.001.
Newett, Lyndsay, Brendan Churchill &s Brady Robards. 2018. „Forming connections in the
digital era: Tinder, a new tool in young Australian intimate life”. Journal of Sociology
54 (3): 346-61. https://doi.org/10.1177/1440783317728584.
Ollinaho, Ossi I. 2018. „Virtualization of the life-world”. Human Studies 41 (2): 193-209.
https: //doi.org/10.1007/s10746-017-9455-3.
O’Neil, Cathy. 2016. Weapons of Math Destruction: How Big Data Increases Inequality and
Threathens Democracy. Largo: Crown Books.
Ouhnana, Marouane és Frederick A. A. Kingdom. 2016. ,,Perceptual-binding in a rotating
Necker cube: The effect of context motion and position”. Vision Research 126: 59-68.
https://doi.org/10.1016/j.visres.2016.02.005.
Pargman, Daniel és Peter Jakobsson. 2008. ,,Do you believe in magic? Computer games in
everyday life”. European Journal of Cultural Studies 11 (2): 225-44. https://doi.
org/10.1177/1367549407088335.
Parush, Avi, Shir Ahuvia és Ido Erev. 2007. „Degradation in Spatial Knowledge Acquisition
When Using Automatic Navigation Systems”. In Spatial Information Theory: 8th
International Conference, COSIT 2007, szerkesztette Stephan Winter, Matt Duckham,
Lars Kulik és Ben Kuipers, 238-54. Berlin: Springer. https://doi.org/10.1007/978¬
3-540-74788-8_15.
Parush, Avi és Dafna Berman. 2004. ,,Navigation and orientation in 3D user interfaces: the
impact of navigation aids and landmarks”. International Journal of Human-Compu¬
ter Studies 61 (3): 375-95. https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2003.12.018.
Pathy Ádám. 2021a. , A kutatások nemzetközi irányai". In Az önvezető járművek világa.
Társadalmi hatások és kihívások, szerkesztette Csizmadia Zoltán és Rechnitzer Jänos,
215-36. Budapest: Akadémiai Kiadó.
—— —. 2021b. , Kényelem és félelem — a várható előnyök és hátrányok". In Az önvezető
járművek világa. Társadalmi hatások és kihívások, szerkesztette Csizmadia Zoltán és
Rechnitzer Jänos, 323-54. Budapest: Akadémiai Kiadó.
Pearce, Lynne. 2017. ,, Driving-as-Event’: re-thinking the car journey”. Mobilities 12 (4):
585-97. https://doi.org/10.1080/17450101.2017.1331007.