Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000103/0000

Canadian Landscapes / Paysages canadiens

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Tudományterület
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Történettudomány / History (12970), Specifikus irodalom / Specific Literatures (13023)
Sorozat
Collection Károli. Collection of Papers
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000103/0100
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 101 [101]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000103/0100

OCR

NATIVE HUMOUR AND IDENTITY CONTESTED THROUGH LITERATURE AND THE ARTS identity by contesting these Indian stereotypes through reverence and ironic humour. Figure 3. Bill Powless, “Urban Indian Lost in the Woods” acrylic on canvas board, 1995, Tribal Vision, n.d. http://www.tribalvisiondance.com/p/original-artwork-bybill-powless.html. By permission of artist. The above paintings and drawings are charged with gentle wry humour, but do we as a non-Indigenous audience understand their underlying hints? Powless remarked that those who saw his works displayed, and especially Indians’ Summer, “weren't sure whether to laugh or not. Some people just broke out [in laughter], they couldn't help it, [...]. I could see them trying to hold it back” (Ryan, 19). Like Powless, Arigon Starr engages in collective memory resilience. Her work Super Indian (2012), a comic book, activates intergenerational memory, and the roots of genealogy go deep. The story is set on a reservation in the United States and relates how Hubert Logan obtained his superpowers. Is he the Indigenous version of Superman, the popular superhero? Starr elaborates, “[wlhen I tell people Hubert got superpowers from eating tainted commodity cheese, it usually gets a laugh, [...] Hey, it’s highly processed food! Could have happened to anyone!” (Starr, “Super Indian”). Within her work, Starr uses comedy, humour, and irony to explore social problems, combat racism, stereotyping and start conversations, but mostly to make people laugh. As in all Indigenous works, comedy is a form of healing and education that strengthens Indigenous identity. According to Starr, + 99 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1831 px
Kép magassága
2835 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.02 MB
Permalinkből jpg
022_000103/0100.jpg
Permalinkből OCR
022_000103/0100.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde