Implicit and explicit knowledge in second language learning, testing and teaching, Bris¬
tol, Multilingual Matters, 2009, 3—26.
ELLIS, Rod — SHINTANI, Natsuko: Exploring language pedagogy through second language
acguisition research, London, Routledge, 2014, https://doi.org/10.4324/9780203796580
ELLis, Rod — LOEWEN, Shawn — ELDER, Catherine — REINDERS, Hayo — ERLAM, Rosemary
— PHILP, Jenefer (eds.): Implicit and explicit knowledge in second language learning,
testing, and teaching, Bristol, Multilingual Matters, 2009.
EWALD, D. Jennifer: Foreign language learning anxiety in upper-level classes: Involving
students as researchers, Foreign Language Annals, 40, 2007, 122-142, https://doi.
org/10.1111/j.1944-9720.2007.tb02857.x
FAJT, Balázs: Az iskolán kívüli idegen nyelvű nyelvtanulói érdeklődési körök feltérképezése:
egy pilot kutatás bemutatása [Exploring language learners’ extramural English interests:
A pilot study], in Erika Juhász — Tamás Kozma - Péter Tóth (eds.): Társadalmi innováció
és tanulás a digitális korban, Debrecen, Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és
Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), 2021a, 356—364.
FAJT, Balázs: Hungarian secondary school students" extramural English interests: Ihe
development and the validation of a guestionnaire, Working Papers in Language Peda¬
gogy, 16, 2021b, 36—53.
Fajt, Balazs: Hungarian secondary school EFL teachers’ perceptions of their students’ in¬
dividual differences: A validation study, Porta Lingua, 2022(2), 2022a, 93-100, https://
doi.org/10.48040/PL.2022.2.9
FAJT, Balázs — BÁNHEGYI, Mátyás — VEkAs1, Adél — CsEpPENTO, Krisztina: Nyelvtanarok
és idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsga-moratóriummal kapcsolatos véleményei
[Foreign language teachers’ and foreign language instructors’ opinions on the Hungar¬
ian foreign language exam moratorium: Results of a questionnaire survey], in Molnar
Gyéngyvér — Toth Edit (eds.): Uj kutatasok a nevelestudomanyokban 2021: A neveles¬
tudomány válaszai a jövő kihívásaira, Szeged, Szegedi Tudományegyetem Neveléstu¬
dományi Intézet, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 2022a, 20—29.
FAJT, Balázs — BÁNHEGYI, Mátyás — VÉKÁSI, Adél — CsEpPENTO, Krisztina: A nyelvvizs¬
ga-moratórium margójára: Nyelvtanárok és idegen nyelven szaktárgyakat oktatók
véleményei [Tertiary degree without a foreign language exam certificate? Foreign language
teachers’ and foreign language medium instructors’ views on the Hungarian foreign
language exam moratorium of 2020 and 2021], Modern Nyelvoktatas, 28(3-4), 2022b,
71-91, https://doi.org/10.51139/monye.2022.3-4.71.91
FAJT, Balázs — VÉKÁSI, Adél: Székincsbévités a Disco Elysium cimti videdjatékban: Egy
videdjaték lexikai lefedettsége [Vocabulary extension in the video game Disco Elysium:
The lexical coverage of a video game], Iskolakultura, 32(6), 2022a, 93-103.
FAJT, Balázs — VÉKÁSI, Adél: Videójátékok és nyelvtanulás: véletlenszerű (szak)szókincs¬
elsajätitäs videöjätekokon keresztül [Video games and foreign language learning: Inci¬
dental (technical) vocabulary acquisition through video games], Porta Lingua, 2022(1),
2022b, 131-138, https://doi.org/10.48040/PL.2022.1.13