Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000094/0000

Extramural English Activities and Individual Learner Differences. A case of Hungary

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Balázs Fajt
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000094/0138
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 139 [139]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000094/0138

OCR

STUDY THREE 6.6 CONCLUSION The results of Study Three partly confirm the results of previous research (Chu 2008, MacIntyre 1999, MacIntyre et al. 1999, Sallinen-Kuparinen et al. 1991, Yildiz—Piniel 2020), as it was found in the perceptions of Hungarian EFL teachers that there is a negative relationship between L2 speaking anxiety and L2 willingness to communicate. It was also revealed that EFL teachers who find EE activities more useful for EFL learning incorporate such activities in their EFL lessons more often. A comparison of students’ and teachers’ responses showed that students are less motivated in EFL classes than EFL teachers perceive them to be. The results also uncovered that EFL teachers typically think that they do incorporate learners’ EE interests into the EFL lessons; however, students are of the opinion that this is not necessarily the case. It would be worthwhile to investigate the underlying reasons for this difference in the perceptions of students and teachers, as it is possible that EFL teachers overestimate how well they know their students’ EE interests. EFL teachers, therefore, should actually map their students’ interests by adopting some of the methods described in Section 3.1 (e.g., questionnaires and interviews). e 137 "

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
652.84 KB
Permalinkből jpg
022_000094/0138.jpg
Permalinkből OCR
022_000094/0138.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde