Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000094/0000

Extramural English Activities and Individual Learner Differences. A case of Hungary

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Balázs Fajt
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000094/0134
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 135 [135]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000094/0134

OCR

STUDY THREE Table 41. Reliability coefficients in the constructs used in Study Three Scales Number of items|Cronbach’s-alpha 1. In-school motivated learning behavior 4 .846 2. Extramural learning beliefs 4 .780 3. In-school EFL learning beliefs 4 .779 4. Learners’ inclusion of EE interests into EFL 5 .702 lessons 5. Teachers’ inclusion of learners’ EE interests ; 5 .737 into EFL lessons 6. Teachers’ willingness to map learners’ EE 5 842 interests ° 7. Anxiety in the EFL classroom 5 .809 8. WTCin the EFL classroom 5 .812 The reliability of the scales was relatively high and reached the .7 threshold indicated in the literature (Dörnyei-Taguchi 2010). The high reliability coefficients of all scales made further analysis — such as the comparison of student and teacher responses — possible and no scales had to be left out from the analysis. 6.5.2 Descriptive statistics As a second step, the averages of participants’ responses were calculated; these are presented in Table 42. From the averages of responses, it becomes apparent that EFL teachers seem to be of the opinion that extramural English activities make a major contribution to EFL students’ EFL skills, which is well illustrated not only by the high average (M=4.81) but also by the low standard deviation (SD=.35). Table 42. Means and standard deviations of the scales of the EFL teacher questionnaire Scales M SD 1. Extramural learning beliefs 4.81 .35 2. In-school EFL learning beliefs 4.19 59 3. Learners’ inclusion of EE interests into EFL lessons 4.17 61 4. Teachers’ willingness to map learners’ EE interests 3.97 .87 5. Teachers’ inclusion of learners’ EE interests into EFL lessons 3.84 72 6. WTC in the EFL classroom 3.57 .68 7. In-school motivated learning behavior 3.49 72 8. Anxiety in the EFL classroom 2.75 92 e 133"

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
919.81 KB
Permalinkből jpg
022_000094/0134.jpg
Permalinkből OCR
022_000094/0134.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde