107. fejezet: Apobaterion
108. fejezet: [/aióevtúpia
112. fejezet: Hymni
113. fejezet: Evocatorius, Invocatorius
114. fejezet: Anoneuntixoi
115. fejezet: Bvorkoi, Mvdıkoi, TeveaAoyıroi, Tendacpévor
116. fejezet: Heroici, Paeanes, Scolia
122. fejezet: Epitaphium, Epicedium, Monodia, Inferiae, Parentalia, Threni, Neniae
103. fejezet: Ilpooevrrırov, Anevkrıkov, Soteria
105. fejezet: ZuußovAsvrıkov, Iporpertikov, Ilapaıverikov, Novderikov,
HoapauvOntikov
123. fejezet: Consolatio
117. fejezet: Dithyrambi
124. fejezet: Lyrica
125. fejezet: Elegia
126. fejezet: Epigrammata
127. fejezet: Inscriptio
A fenti struktúrából a 117., 124—127. fejezet szemmel láthatóan kilóg, mert álta¬
lánosabb műfajelméleti fogalmakat vizsgál. Ezen a ponton Scaliger felosztása már
teljesen használhatatlan, hiszen ebből az következik, hogy egy si/va-költemény lehet
elégia, epigramma vagy egyáltalán bármilyen lírai műfajú is.
A fenti elnagyolt felosztást érdemes lehet másként is strukturálni. A költő szán¬
dékát figyelembe véve csoportosíthatjuk úgy is a si/va-verseket, mint amelyek elsőd¬
legesen dicsőítések, kérések, buzdítások vagy búcsúk. Ha így közelítünk Scaliger
felosztásához, akkor a következő kategóriákba sorolhatjuk a fejezetcímek alapján a
silva-müfajokat (itt megtartottam Scaliger latin vagy görög megnevezéseit):
Dicsőítés: — - Panegyricus (laus, laudatio, Éroatvog, encomium)
- Epithalamium
- Hadevtipiov
- Epibaterion
- Hymnus
- Heroicus
- Paean
- Scolion
- Epitaphium (epicedium, monodia, inferiae, parentalia,
threni, neniae)
Kérés: - Ilpoczukrtkóv (votivum)
- AnEDKTIKÖV
- Genethliacum