OCR Output

506-510, 514, 515, 535, 539, 540, 571, 572, 593-595,
598, 611, 622, 635, 644, 645, 649, 673, 676, 678, 696,
698, 701, 706, 715-717

képfolyamatok 105, 216, 240, 241, 242, 244, 245, 263,
321, 322, 683,

kerettémák (Bialostocki) 152, 153, 155, 261, 724

a képszínpad szintaxisa 26-27, 83, 132, 188, 213-402, 230,
238ff, 250, 281, 304, 338

»kidolgozds’, ,, befejezettség” 90, 91, 105, 163, 186, 228, 236,
341, 377, 433, 596, 613-615, 616-617, 622, 624, 650,
660, 661, 710, 714 (Id. még. fijn/rouu, kifinomult vs. nyers
festesmöd)

kontraszt, a kép mint kontrasztstruktúra 216, 441, 448, 623,
647-651, 672, 673, 675, 681, 684, 716

körkörös tárgykapcsolat, kölcsönösség, reciprocitás 110, 235,
238, 241-245, 248, 251-252, 253, 258, 263-264, 266,
269, 272, 280, 282, 293, 303, 312, 314, 319, 321-324,
326-327, 330, 339, 346, 368-369, 418, 497, 529, 536,
553-554, 567, 589, 749

köznapi latds/észlelés/cselekvés 136, 145, 234, 248, 249, 265,
280, 306, 309, 396, 448, 470, 472, 565, 585, 590, 625
(vö. életvilág, Lebenswelt, mindennapi horizont )

kronotoposzok (Bahtyin), kronotopikus keretezés 76, 370-372
- szemtanú-repoussoir 372-375, 443, 460
- színházi (proszcénium) 269, 322, 375-376, 380,

384-387, 432, 464, 519, 535, 538-540, 570, 572

- galériakép 388-390, 393, 395

Kunstwollen (Riegl) 159, 456, 654-656,

látáspiramis, pirramide visiva (Alberti) 244, 352

latöhijrafelismerö lätds (Imdahl) 62, 138, 145, 495, 555,
593, 628, 677

látósugár (Alberti) 227, 352

lätöter 61, 216f., 218, 353, 355, 360, 365, 370, 372,
375-376, 569, 594, 645

ledrnyékolds, Abschattung (Husserl) 217, 221, 223, 623

lejátszás, előadás 46, 47, 52, 66, 82, 95, 98, 100, 102, 104,
106, 110, 121, 122, 127, 134-135, 144, 145, 159, 161,
167, 175, 180, 183, 184, 188, 199, 200, 222, 223, 225,
243, 245, 257, 263, 266, 274, 278, 291, 345, 348, 371,
372, 382, 384, 386, 413, 415, 441,465, 519, 529, 534,
571, 669

materialitás, a képek anyagi-testi mivolta ". 64-65, 97-98,
101, 106, 136, 143, 195, 217, 222-223, 295, 301-302,
365, 396-397, 419, 445, 473, 475, 592-593, 596-599,
611, 616, 619-620, 625-629, 635, 647, 650-651,
657-659, 665, 669-672, 678-681, 706-707
Id. még physis

médium, medialitás 17, 20, 27, 32, 50, 51, 77-78, 89-92,
97, 101-102, 106-107, 130, 217, 232, 269, 385, 389
429, 469, 502, 588, 611-612, 616-623, 627, 631,
633-636, 668-670, 735, 748. vö. technika

megbízói művészet (Nagel) 78, 81, 82 (vö. még art officiel )

megfontoltsäg, Besonnenheit, sophrosyne (Warburg) 22, 42,
426-428, 660, 749

metafesteszet, metapikturalis reflexié 367, 373, 388, 390,
399, 458, 594

metalepszis 702, 703, 717, 729

TARGYMUTATO

metonimia, metonimikus 247, 302, 430, 439, 612, 708
mikrodramaturgiai keretek (Goffman) . 304-306

-.a csoda 161-162, 169-170, 246, 265, 306-311, 333
396-398, 459-464, 471-473, 479

- a dialógus 85, 303, 121, 162, 167-171, 210, 233,
264-265, 267, 269, 272, 312-318, 319#, 326,
346-348, 382-383, 483-488, 516, 559, 561-571

- a szonokläs 131-132, 315, 325-337

- a per 337-351, 377-382, 473, 477, 479, 561-564

mimezis, utdnzds, mimeles *. 26, 44, 45, 68, 74, 80, 87-92,

95-96, 98, 114, 119-120, 124, 143, 145, 148, 183-187,

192, 197-199, 227, 231-233, 250, 253, 258, 367, 405,

452, 469, 486, 558, 610-611, 631, 634, 701, 706, 722,

733

Mnemosyne-atlasz (Warburg) 31, 32, 33, 54, 56, 59, 65, 67,

257, 660, 750

monoszcenikus kép 108, 114, 166, 278-279, 380

motus-doktrina (Ringbom) 228, 229, 232, 253, 534-535

mutatds \d. deixis

műalkotás, műközpontúság 14, 17, 36, 43, 67, 86, 97, 98,
129, 130, 139-141, 166, 206, 389, 398, 428, 450, 624
655, 667, 704,

narratolégia, képnarratolégia 15, 26, 75-76, 79, 83-84,
129, 228, 322, 371, 449, 451, 483, 643, 677, 502

navel, „bökkenö”, „köldök” (M. Bal). 476, 529, 643, 677

„uj tärgyilagossdg”, Neue Sachlichkeit (Hartlaub) 22, 24,
52-53, 56, 103, 110, 235, 255, 257, 258, 413, 545, 569

Nachleben der Antike (Warburg) 23, 34, 38, 43, 452, 731

nyilvánosság, nyilvános viselkedés 26, 48, 50-54, 57-60,

78-81, 134, 251, 304-306, 338,

- reprezentativ ill. kultikus-ceremonidlis nyilvdnossdg 163,
259, 275, 261-262, 307, 327, 434, 437, 506f, 512,
513

- a kepszinpad nyilvdnossaga 26, 53, 81, 134, 203, 225,
251, 258, 266-267, 270-273, 284, 293, 338-339,
354, 379-380, 383, 433, 437, 464, 536

- polgäri (kritikai) nyilvdnossäg 128,

- szemelyes (nem-nyilvdnos) ter. 343,

„oogenblikkige beweeging” (Van Hoogstraten)

187, 209

„optikai tudattalan” (Benjamin) 623, 631

összepillantas, szemkontaktus 66, 71, 169, 201, 267, 271,
289, 398, 517, 519, 538, 540, 545, 563, 567

palimpszeszt (K. Kriiger) 549, 668, 669-671

pathosz (Arisztotelész, Goethe) 46, 52, 99, 108, 188, 255,
407

parabola, példabeszéd 71-74, 208, 243, 280, 454, 456, 574,
578-588, 599, 600

parergon, by-werk 365, 368, 389, 391, 392, 393, 395, 399,
446, 490, 516, 700, 701, 713, 715, 717

pathopoios (Vossius) 175, 183

pathosz (Arisztotelész) 46, 52, 99, 108, 189, 255, 407

peripeteia (Arisztotelész) Id. drámai konfliktus-típusok

performativ jelenlét Id. jelenlét-modusok, alakzatok

physis 106, 223, 625, 629, 679

portré 53, 80, 132, 197, 206, 273-277, 304, 326-331, 404,
515-516, 535-536, 538, 631-636, 685-691, 722, 738, 741

184, 186,

807