506-510, 514, 515, 535, 539, 540, 571, 572, 593-595,
598, 611, 622, 635, 644, 645, 649, 673, 676, 678, 696,
698, 701, 706, 715-717
képfolyamatok 105, 216, 240, 241, 242, 244, 245, 263,
321, 322, 683,
kerettémák (Bialostocki) 152, 153, 155, 261, 724
a képszínpad szintaxisa 26-27, 83, 132, 188, 213-402, 230,
238ff, 250, 281, 304, 338
»kidolgozds’, ,, befejezettség” 90, 91, 105, 163, 186, 228, 236,
341, 377, 433, 596, 613-615, 616-617, 622, 624, 650,
660, 661, 710, 714 (Id. még. fijn/rouu, kifinomult vs. nyers
festesmöd)
kontraszt, a kép mint kontrasztstruktúra 216, 441, 448, 623,
647-651, 672, 673, 675, 681, 684, 716
körkörös tárgykapcsolat, kölcsönösség, reciprocitás 110, 235,
238, 241-245, 248, 251-252, 253, 258, 263-264, 266,
269, 272, 280, 282, 293, 303, 312, 314, 319, 321-324,
326-327, 330, 339, 346, 368-369, 418, 497, 529, 536,
553-554, 567, 589, 749
köznapi latds/észlelés/cselekvés 136, 145, 234, 248, 249, 265,
280, 306, 309, 396, 448, 470, 472, 565, 585, 590, 625
(vö. életvilág, Lebenswelt, mindennapi horizont )
kronotoposzok (Bahtyin), kronotopikus keretezés 76, 370-372
- szemtanú-repoussoir 372-375, 443, 460
- színházi (proszcénium) 269, 322, 375-376, 380,
384-387, 432, 464, 519, 535, 538-540, 570, 572
- galériakép 388-390, 393, 395
Kunstwollen (Riegl) 159, 456, 654-656,
látáspiramis, pirramide visiva (Alberti) 244, 352
latöhijrafelismerö lätds (Imdahl) 62, 138, 145, 495, 555,
593, 628, 677
látósugár (Alberti) 227, 352
lätöter 61, 216f., 218, 353, 355, 360, 365, 370, 372,
375-376, 569, 594, 645
ledrnyékolds, Abschattung (Husserl) 217, 221, 223, 623
lejátszás, előadás 46, 47, 52, 66, 82, 95, 98, 100, 102, 104,
106, 110, 121, 122, 127, 134-135, 144, 145, 159, 161,
167, 175, 180, 183, 184, 188, 199, 200, 222, 223, 225,
243, 245, 257, 263, 266, 274, 278, 291, 345, 348, 371,
372, 382, 384, 386, 413, 415, 441,465, 519, 529, 534,
571, 669
materialitás, a képek anyagi-testi mivolta ". 64-65, 97-98,
101, 106, 136, 143, 195, 217, 222-223, 295, 301-302,
365, 396-397, 419, 445, 473, 475, 592-593, 596-599,
611, 616, 619-620, 625-629, 635, 647, 650-651,
657-659, 665, 669-672, 678-681, 706-707
Id. még physis
médium, medialitás 17, 20, 27, 32, 50, 51, 77-78, 89-92,
97, 101-102, 106-107, 130, 217, 232, 269, 385, 389
429, 469, 502, 588, 611-612, 616-623, 627, 631,
633-636, 668-670, 735, 748. vö. technika
megbízói művészet (Nagel) 78, 81, 82 (vö. még art officiel )
megfontoltsäg, Besonnenheit, sophrosyne (Warburg) 22, 42,
426-428, 660, 749
metafesteszet, metapikturalis reflexié 367, 373, 388, 390,
399, 458, 594
metalepszis 702, 703, 717, 729
metonimia, metonimikus 247, 302, 430, 439, 612, 708
mikrodramaturgiai keretek (Goffman) . 304-306
-.a csoda 161-162, 169-170, 246, 265, 306-311, 333
396-398, 459-464, 471-473, 479
- a dialógus 85, 303, 121, 162, 167-171, 210, 233,
264-265, 267, 269, 272, 312-318, 319#, 326,
346-348, 382-383, 483-488, 516, 559, 561-571
- a szonokläs 131-132, 315, 325-337
- a per 337-351, 377-382, 473, 477, 479, 561-564
mimezis, utdnzds, mimeles *. 26, 44, 45, 68, 74, 80, 87-92,
95-96, 98, 114, 119-120, 124, 143, 145, 148, 183-187,
192, 197-199, 227, 231-233, 250, 253, 258, 367, 405,
452, 469, 486, 558, 610-611, 631, 634, 701, 706, 722,
733
Mnemosyne-atlasz (Warburg) 31, 32, 33, 54, 56, 59, 65, 67,
257, 660, 750
monoszcenikus kép 108, 114, 166, 278-279, 380
motus-doktrina (Ringbom) 228, 229, 232, 253, 534-535
mutatds \d. deixis
műalkotás, műközpontúság 14, 17, 36, 43, 67, 86, 97, 98,
129, 130, 139-141, 166, 206, 389, 398, 428, 450, 624
655, 667, 704,
narratolégia, képnarratolégia 15, 26, 75-76, 79, 83-84,
129, 228, 322, 371, 449, 451, 483, 643, 677, 502
navel, „bökkenö”, „köldök” (M. Bal). 476, 529, 643, 677
„uj tärgyilagossdg”, Neue Sachlichkeit (Hartlaub) 22, 24,
52-53, 56, 103, 110, 235, 255, 257, 258, 413, 545, 569
Nachleben der Antike (Warburg) 23, 34, 38, 43, 452, 731
nyilvánosság, nyilvános viselkedés 26, 48, 50-54, 57-60,
78-81, 134, 251, 304-306, 338,
- reprezentativ ill. kultikus-ceremonidlis nyilvdnossdg 163,
259, 275, 261-262, 307, 327, 434, 437, 506f, 512,
513
- a kepszinpad nyilvdnossaga 26, 53, 81, 134, 203, 225,
251, 258, 266-267, 270-273, 284, 293, 338-339,
354, 379-380, 383, 433, 437, 464, 536
- polgäri (kritikai) nyilvdnossäg 128,
- szemelyes (nem-nyilvdnos) ter. 343,
„oogenblikkige beweeging” (Van Hoogstraten)
187, 209
„optikai tudattalan” (Benjamin) 623, 631
összepillantas, szemkontaktus 66, 71, 169, 201, 267, 271,
289, 398, 517, 519, 538, 540, 545, 563, 567
palimpszeszt (K. Kriiger) 549, 668, 669-671
pathosz (Arisztotelész, Goethe) 46, 52, 99, 108, 188, 255,
407
parabola, példabeszéd 71-74, 208, 243, 280, 454, 456, 574,
578-588, 599, 600
parergon, by-werk 365, 368, 389, 391, 392, 393, 395, 399,
446, 490, 516, 700, 701, 713, 715, 717
pathopoios (Vossius) 175, 183
pathosz (Arisztotelész) 46, 52, 99, 108, 189, 255, 407
peripeteia (Arisztotelész) Id. drámai konfliktus-típusok
performativ jelenlét Id. jelenlét-modusok, alakzatok
physis 106, 223, 625, 629, 679
portré 53, 80, 132, 197, 206, 273-277, 304, 326-331, 404,
515-516, 535-536, 538, 631-636, 685-691, 722, 738, 741