OCR
FÜGGELÉK Forgiving in Rembrandts Return of the Prodigal Son (1668)”, in: Art, Emotion and Value. 5th Mediterranean Congress of Aesthetics, eds. M. José Alcaraz, Matilde Carrusco, Salvador Rubido. University of Murcia, Cartagena, 2011, 291-300. PREIMESBERGER 1999 Rudolf Preimesberger, „Einleitung”, in: Porträt — Geschichte der klassischen Bildgattungen in, Quellentexten und Kommentaren, 11., Hrsg. Rudolf Preimesberger, Hannah Baader, Nicola Suthor. Dietrich Reimer, Berlin, 1999, 13-64. PREIMESBERGER 2009 Rudolf Preimesberger, ,, Inventio’ in Rembrandts Frühwerk. ’Die Erweckung des Lazarus’ in Los Angeles und ’Die Reue des Judas’ in englischem Privatbesitz”, Jahrbuch der Berliner Museen [Beiheft Rembrandt — Wissenschaft auf der Suche. Beitrage des Internationalen Symposiums Berlin, 4-6. November 2006], 51 (2009) 97-112. Pucuisı 1998 Catharina R. Puglisi, Caravaggio, Phaidon, London, 1998 PUTTFARKEN 1985 Thomas Puttfarken, Roger de Piles’ Theory of Art. Yale University Press, New Heaven—London, 1985 PUTTFARKEN 1992 Thomas Puttfarken, ,, Tizians Pesaro-Madonna: Mafstab und Wirkung”, in: Der Betrachter ist im Bild, Hrsg. Kemp, Wolfgang. Dietrich Reimer Verlag, Hamburg-Berlin, 1992, 94-122. PUTTFARKEN 2003 Thomas Puttfarken, „Aristotle, Titian, and Tragic Painting”, in: Art and Thought, ed. Dana Arnold, Margaret Iversen. Blackwell Publishing, Malden, 2003, 9-27. RADNÓTI 1977 Radnóti Sándor, ,A műértelmezés világképe". Mozgó Világ, 3 (1977) 4, 90-99. RADNÓTI 1980 Radnóti Sándor, „Max Dvofäk, avagy a művészetfogalom historizálása" [utószó], in: Max Dvofäk, A müveszet szemlélete. Válogatott tanulmányok, ford. Vajda Mihály. Corvina, Budapest, 1980, 373—398. RADNÓTI 1986 Radnóti Sándor, , A pátosz és a démon. Aby Warburgról" [utószó] in: Aby Warburg, Pogány-antik jöslds Luther kordbél, ford. Adamik Lajos. Helikon, Budapest, 1986, 103-121. RADNÓTI 1990 Radnóti Sándor, ,, Tisztelt közönség, kulcsot te találj. . . ". Gondolat, Budapest, 1990 RADNÓTI 2010 Radnóti Sándor, ,,Jöjj és láss"? A modern művészetfogalom keletkezése: Winckelmann és a következmények. Atlantisz, Budapest, 2010 RADNÓTI 2022 Radnóti Sándor: A táj keletkezéstörténetei. » Ők, akik nézték Hannibál hadát". Atlantisz, Budapest, 2022 RAurr 1980 Hans-Joachim Raupp, ,,Selbstbildnisse und Küntlerporträts — Ihre Funtion und Bedeutung”, in: Selbstbildnisse und Künstlerporträts von Lucas van Leyden bis Anton Raphael Mengs, Austellung im Herzog Anton Ullrich Museum vom 3. Juli bis 14. September, Braunschweig, 1980, 7-35. Raupp 1983 Hans-Joachim Raupp, „Ansätze zu einer Theorie der Genremalerei in den Niederlanden im 17. 786 Jahrhundert”, Zeitschrift für Kunstgeschichte, 46 (1983) 401-418. Raupe 1994 Hans-Joachim Raupp, „Rembrandts Radierungen mit biblischen Themen 1640-1650 und das "Hundertguldenblatt””, in: Zeitschrift für Kunstgeschichte, 57 (1994) 403-420. REBENTISCH 2003 Juliane Rebentisch, Ästhetik der Installation. Suhrkamp, Frankfurt am Main, 2003 REGTEREN ALTENA 1973 I. Q. Regteren Altena, „Rembrandts Persönlichkeit”, in: Neue Beiträge zur Rembrandt-Forschung, Hısg. Otto von Simson, Jan Kelch. Gebr. Mann, Berlin, 1973, 176-188. REGTEREN ALTENA 1948-1949 I. Q. Regteren-Altena, »Rembrandt’s Way to Emmaus”, Kunstmuseet Ärsskrift, 1948/1949, 1-25. RÉNYi 1984 Rényi András, , Drámai jelenlét és emberi érvényesség. Rembrandt korai /uidds-képe és a festett szinpad dramaturgiäja”, Vildgossdg, 25 (1984) 296-305. Renvı 1990-1992 Renyi Andras, „Ästhetische Erfahrung und kunstgeschichtliche Hermeneutik. Ein Versuch, Rembrandt’s Die drei Kreuze als Radierung zu deuten”, Acta Historiae Artium, 35 (1990/1992) 93-108. Renvı 1997 v. 8 Renyi Andräs, „A tekozlö tekintet. Kiserlet egy kései Rembrandt-mü képhermeneutikai megkézelitésére”, Enigma, 3 (1997) — 4 (1998), no. 14/15, 95-131. Renvı 1997 Renyi Andras: ,,Dioniizosz tiikre. Derek Jarman erotomán hermenutikája és a Caravaggio-kihivas”, Metropolis, 1997 ösz. 86-100. [üjraközölve: U6, A testek világlása. Hermeneutikai tanulmányok. Kijárat, Budapest, 1999, 287-316.] RÉNYi 1999 Rényi András: A testek vildgläsa. Hermeneutikai tanulmányok. Kijárat, Budapest, 1999 RÉNYI 20014 Rényi András, , A holtpont igézete. Adalékok Caravaggio 'naturalizmusänak’ kepi szintaxisähoz”, in. Enigma, 7 (2001) no. 30, 5-19. [üjraközölve: Uö, Az értelmezés tébolya, Hermeneutikai tanulmdnyok., Kijarat, Budapest, 2008, 38-58.] RÉNYI 20018 Rényi András, , Az áttetsző bölcs", in: Dombormű. Esszék, tanulmányok Poszler György tiszteletére, szerk. Bárdos Judit, Liget, Budapest, 2001, 314—330. [újraközölve: , Fölkínálkozás és hozzáférhetetlenség, Rembrandt: Szent Jeromos itáliai tájban", in: Uő, Az értelmezés tébolya, Hermeneutikai tanulmányok., Kijárat, Budapest, 2008, 89-104.] RÉNYI 2002 Rényi András, , Kontúrvázlat, árnyalás nélkül. Előszó a válogatáshoz", in: A , Michelangelo"-paradigma a művészettörténetben: stílustörténet, ikonológia, hermeneutika. Szöveggyűjtemény, szerk. Rényi András, Enigma, 9 (2002) no. 33, 5-17. Renyı 20044 Renyi Andräs, „Egy kosär gyümölcstöl a Gyümölcskosárig. A fenomén és mű c. tanulmánykötet olvasása közben", in: VWulgo, 5 (2004) 1, 140-154. [újraközölve: Uő, Az értelmezés tébolya, Hermeneutikai tanulmányok. Kijárat, Budapest, 2008, 16-37.] RÉNYi 20048 Rényi András, , A technika igazsága. Képhermeneutikai reflexiók egy becsi Rembrandt-kiällitäsröl”,