Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000081/0000

Rembrandt – A képek színjátéka. Hermeneutikai kísérletek

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Rényi András
Title (EN)
Rembrandt – The Painted Stage. Essays in Hermeneutics
Field of science
Művészetek (művészetek, művészettörténet, előadóművészetek, zene) / Arts (arts, history of arts, performing arts, music) (13040), Szellemi kulturális örökség / Intangible cultural heritage (13043), Művészet- és építészettörténet / History of art and architecture (13047)Rembrandt-kutatás, festészet, rézkarc, képhermeneutika, drámaesztétika
Type of publication
monográfia
022_000081/0014
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 15 [15]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000081/0014

OCR

BEVEZETÉS HELYETT Kis személyes tudománytörténet, avagy miként lett Rembrandt - számomra legalábbis - a művészettörténet Mozartja? , Már megint egy új könyv Rembrandtról?!" — e felkiáltással kezdte szabadkozását 1978ban Sir Kenneth Clark abban az előszóban, amelyet Az Introduction to Rembrandt című esszéfüzérének a New York-i Harper & Row-näl megjelent — színes reprók híján is elegáns — paperback kiadásához írt!. A tekintélyes brit professzor, aki 1966-ben publikált már egy fontos alapművet a témában (Rembrandt and the Italian Renaissance?), kicsiny gyermekkoráig visszamenő lelki érintettségével magyarázta túlcsorduló ámulatát a mester iránt, amely csak nőttön-nőtt azzal, hogy iskolásként buzgón másolta, egyetemistaként sűrűn tanulmányozta s végül — művészettörténésszé válva — csaknem ötven évig kutatta, könyvekben és konferenciákon taglalta, egyetemeken tanította szerte a nagyvilágban. Világhírű tudósként sem szűnt meg foglalkoztatni őt a nagy varázsló, holott az időközben önálló diszciplínává vált Rembrandt Studies már akkor is a hollandiai szakspecialisták felségterületének számított. Nem sokkal megjelenése után e munka egy példánya a birtokomba került, házi könyvtáram becses darabjaként őrzöm azóta is. Azért idézem most ide, mert magyarázkodó felütése — további fél évszázad múltán — még helyénvalóbbnak látszik egy friss és szerénytelenül terjedelmes Rembrandt-könyv élén — ráadásul egy magyar szerzőén, aki nem a korszak muzeológus vagy történész specialistája, még csak nem is nederlandista, viszont, bár nem vergődött nemzetközi hírnévre, szintén majdnem fél évszázadon át pepecselt a témával. A magam mentségére arra sem hivatkozhatom, hogy gyermek- vagy ifjúkoromban különösebben megérintett volna a festő és művészete. Az ELTE bölcsészhallgatójaként kezdettől a művészettörténet érdekelt, de amikor 1973-ban, másodéves egyetemistaként először jártam Amszterdamban, inkább a Dam hippivilága, a flower power és marijuána füstje izgatta érzékeimet, mint a Rembrandthuis szelleme vagy a Rijksmuseum gyűjteménye. Utólag, csaknem élethosszig tartó kutatásaim összegzése alkalmával elárulha1 CLARK 1978 2 CLARK 1966 13

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
2184 px
Image height
2988 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.03 MB
Permalink to jpg
022_000081/0014.jpg
Permalink to ocr
022_000081/0014.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu