Az éleslátás ínsége: a nagyobbik fiú drámája Rembrandt kései Jékozlóján (1668-1669) ..... . . . .
Problematizálni a remekművet: a , téma" felbontása, avagy az , illusztráció" produktivitása . . . . . . . .
A meghasonlott tekintet ...........................................44420000022
Közbevetett kiserlet a parabola értelmezésére ..........................................
Az éleslétés insége ..................................................,......422
NEGYEDIK RÉSZ
REMBRANDT ES A KEP HERMENEUTIKÄJA ........................................
A technika igazsága: Az olvasó Szent Jeromos itáliaitájban, 1656... .........................
Fülkinälkozäs és hozzäférhetetlenség ................................................
Szent Jeromos ikonográfiája és az , itáliai táj" problémája .................................
Rôvid kitérô: a képek ,elnémuläsa” és a szemlélés vakfoltja ................................
Hosszabb kitéré: a rembrandti chiaroscuro fogalma a müvészettôrténészi diskurzusban ..............
Vissza a Jeromos-laphoz: a technika igazsäga ...........................................
Kontúrok és tónusok: à grafika ôkonémidja ...........................................
A kép, amint megtörténik: rálátni a látás vakfoltjéra ....................................
Az idézőjelbe tett jelenlét: Jan Cornelisz. SyIvius portréja mint rézbe karcolt emlékmű, 1646 . .. . .
Adalékok a tájkép természetrajzához: a Tájkép három fával mint rézkarcolói
tour de force, 1643 .................................................................
A pregnancia problémäja ............................................42....02222
A tájkép ,küldôüke”, avagy miért ül hâttal a rajzolé a téjnak? ...............................
Képsik és horizont: a téjkép dialektikäja ........................................,....
Müértôknek valé ................................,,....,,,,.,.,,,.,,.....,......
A strukturált káosz: Rembrandt és À hérom kereszt (1653) hermeneutikäja ...................
A kései Dagobert Frey szellemtôrténeti olvasata és az expresszionizmus szelleme ................
Egy ikonolégiai olvasat: a rézkarc-sorozat mint meditdcids szekvencia ........................
Az értelem egysége .......................................4.... 44444
À palimpszeszt mint ,operativ gondolati modell” .......................................
A konfiguräciö rendje ...............................................,......2222
Az első változat: a fény deixise ........................................,,..,,,..,222.
A mésodik vältozat: a függôny deixise .............................................22
Függelék: ikonográfiai konzekvenciák ...............................,..,,.,.4.222222