OCR
TARTALOM HARMADIK RÉSZ DRÂMAELEMZÉSEK .................................u..... eue... 403 A képszínpadi szubjektum születése: Androméda, a drámai hős Rembrandt hágai tábláján (I630k.) (2.22 e ee ee ee 404 A Tiziano-paradigma: a ,szépség” és a ,szenvedés” retorikdja ............................... 406 Rembrandt Andromédäja: a szenved6 cselekvése ........................................ 410 A tragikus h6sn6 ...................................................4......422 412 A színre vitt szorongás (I): a pärizsi Bathsheba fürdôje, 1654............................... 414 A színre vitt szorongás (ID: a Médeia-karc 1648-ból. Újra vissza Warburghoz. . . . . . . . . . . . . . . . . . 420 A száműzött mégushnô ............................................................ 422 Lessing és Warburg: à ,termékeny pillanat” mint a tétoväzés ideje ........................... 426 A pillanatkep sülytalansäga ...................................,.,...442200 428 „Harc a szem emberi jogaiért" — avagy a látás testisége és az indulatvezérelt tekintet inszcendlésa .............................................4...44e eee eee. 431 A proszcénium mint kronotoposz .................................................. 433 „A szemünk lättära” — a tekintet libidinális Gkonémiäja és a kép jétéka ....................... 438 A köznapi vaksäg fenomenolögiäja: a korai pärizsi Krisztus Emmausban, 1631 ................ 441 A misztérium tárgyilagossága: adalékok a , nagy" Lázár feltámasztása-karc (1632) értelmezéséhez ...............................................,,,.....4.4444. 449 Ket diskurzus hatärän: Ludwig Münz és a Rembrandts Kunst und Goethes Sehen, 1934 ............... 450 A Nachleben-paradigma tovébbélése ............................................,.. 451 Elbeszélés vagy parabola? ......................................44 eye kerek eéé kes 456 À dramaturgiai redukcié .............................................,......02222 458 A szemtanusdg retorikdja ......................................................422. 459 Hatulnézet és profile perdu .......................................,...,.,.4.4422. 461 Azinszcenält csoda ................................................,,,,,.......4 462 Ellenpröba: a miszterium misztifikäläsa. Rembrandt és Caravaggio Hitetlen Tamása . . . . . . . . . . . . 465 Az ikonográfiai típusváltás ............. eee tenet teen enna 465 AZ üsszegabalyodés festménye” ................................................... 468 Az ikonogräfiai szubsztrâtum: epifänia vagy tanüsägtétel? ................................. 471 À tapinto tekintet, avagy a szem—kéz mezö hermeneutikäja ................................ 474 Vissza Rembrandthoz: az abszorpcié szinhézänak hatärai ................................. 477