HARMADIK RÉSZ
DRÂMAELEMZÉSEK .................................u..... eue... 403
A képszínpadi szubjektum születése: Androméda, a drámai hős Rembrandt hágai
tábláján (I630k.) (2.22 e ee ee ee 404
A Tiziano-paradigma: a ,szépség” és a ,szenvedés” retorikdja ............................... 406
Rembrandt Andromédäja: a szenved6 cselekvése ........................................ 410
A tragikus h6sn6 ...................................................4......422 412
A színre vitt szorongás (I): a pärizsi Bathsheba fürdôje, 1654............................... 414
A színre vitt szorongás (ID: a Médeia-karc 1648-ból. Újra vissza Warburghoz. . . . . . . . . . . . . . . . . . 420
A száműzött mégushnô ............................................................ 422
Lessing és Warburg: à ,termékeny pillanat” mint a tétoväzés ideje ........................... 426
A pillanatkep sülytalansäga ...................................,.,...442200 428
„Harc a szem emberi jogaiért" — avagy a látás testisége és az indulatvezérelt tekintet
inszcendlésa .............................................4...44e eee eee. 431
A proszcénium mint kronotoposz .................................................. 433
„A szemünk lättära” — a tekintet libidinális Gkonémiäja és a kép jétéka ....................... 438
A köznapi vaksäg fenomenolögiäja: a korai pärizsi Krisztus Emmausban, 1631 ................ 441
A misztérium tárgyilagossága: adalékok a , nagy" Lázár feltámasztása-karc (1632)
értelmezéséhez ...............................................,,,.....4.4444. 449
Ket diskurzus hatärän: Ludwig Münz és a Rembrandts Kunst und Goethes Sehen, 1934 ............... 450
A Nachleben-paradigma tovébbélése ............................................,.. 451
Elbeszélés vagy parabola? ......................................44 eye kerek eéé kes 456
À dramaturgiai redukcié .............................................,......02222 458
A szemtanusdg retorikdja ......................................................422. 459
Hatulnézet és profile perdu .......................................,...,.,.4.4422. 461
Azinszcenält csoda ................................................,,,,,.......4 462
Ellenpröba: a miszterium misztifikäläsa. Rembrandt és Caravaggio Hitetlen Tamása . . . . . . . . . . . . 465
Az ikonográfiai típusváltás ............. eee tenet teen enna 465
AZ üsszegabalyodés festménye” ................................................... 468
Az ikonogräfiai szubsztrâtum: epifänia vagy tanüsägtétel? ................................. 471
À tapinto tekintet, avagy a szem—kéz mezö hermeneutikäja ................................ 474
Vissza Rembrandthoz: az abszorpcié szinhézänak hatärai ................................. 477