OCR Output

TARTALOM

BEVEZETES HELYETT

Kis személyes tudománytörténet, avagy miként lett Rembrandt - szdmomra

legalábbis - a művészettörténet Mozartja? ....................................,.......2.
KoszOnetnyilvanitds 2... eee nent nent ene een teen eens
ELSŐ RÉSZ

A MŰVÉSZETTÖRTÉNET , ÚJ TÁRGYILAGOSSÁGA? :

ABY WARBURG REMBRANDTROL ...........00 0000 c yzy zzz yzy íly yi iii ii s

Rembrandt a német századelőn: a nemzeti identitáspolitikától a cselekvésszabadság , európai"
moráljáig oe enn eee eee tenes
Rembrandt, a humanista? 2.0.0... 2c cence ent ee en ene eens
Trauma, mimézis, emlékezet: Aby Warburg performativ képantropolégiäja .....................
A stílus heteronómiája .............................................4442,,0000222
Rembrandt és az art officiel: ,a nap követelménye" és a képek politikája .......................
Mödszertani kiterö: a warburgi ikonolögia dekonstruält müközpontüsäga &s a kontextusok

okollázsa? ER
Vissza a müvekhez: Warburg &s a rembrandti „uüj térgyilagossäg” .............................
Az esztétikai horizont visszanyerése? A warburgi képantropológia és a performatív műértelmezés

lehetőségei ...............................,.......44.0.00044442 ee ee ee

MÁSODIK RÉSZ
A KÉPEK SZÍNJÁTÉKA:
EGY ,REMBRANDT-DRAMATOLOGIA” VAZLATA ......................eeu......

1 ELBESZELES VAGY DRAMA? A KERDES FELVETESE ...............................

1.1 A képnarratolôgia birälatähoz .................................................

1.2 A,,Rembrandt-dramatolégia” célja és hatärai .....................................
1.2.1 Egyältalän: mi törtenik a kepeken? Härom jellegzetes eset ............................
1.2.2 Vissza Arisztotelészhez? ......................................................
1.2.3 Goethe, ismét ...........................,......,...4..444eeeeeeeeeee.

13
28

33
39
44

87