globális környezetvédelmi mozgalmat? Egy színházi előadás képessé teheti-e
a közösséget arra, hogy megsirassa egy helyi vizes élőhely elvesztését?" (Hub¬
bell-Ryan 2022: 149.)
Ezeket a kérdéseket nemcsak Andrew Hubbell és John Ryan teszi fel a természet
és művészet kapcsán, hanem maguk az alkotók is. A válaszuk nyilvánvalóan
igen, különben nem létezne az a fajta művészet, nem lennének azok a művészi
csoportok, amelyek ennek a fejezetnek a tárgyát képezik. A művészek és e mű¬
vészeti alkotások fogyasztói egyetértenek a humán környezettudomány alapvető
tézisével, azzal, hogy a kortárs környezeti problémák oka nemcsak a rossz irányba
haladó tudomány, a politikai érdektelenség, hanem ennél összetettebb okok
vezettek idáig, méghozzá a kultúra kudarca. Aaron Allen, illetve Hollis Taylor
an ah
rares
as “8
£ { { SNS:
4 PONTS ST TE:
US a AM Da kD
ae eae gk
aa 22
A
AA