Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000079/0000

Környezeti kérdések – közösségi válaszok. Humán környezettudományi olvasókönyv

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Environmental Issues – Community Answers. Environmental Humanities Reader
Field of science
Környezettudományok (társadalmi vonatkozások) / Environmental sciences (social aspects) (12916), Környezetváltozás és társadalom / Environmental change and society (12918), Antropológia, néprajz / Anthropology, ethnology (12857)
Series
Környezet és társadalom. XXI. századi forgatókönyvek
Type of publication
tanulmánykötet
022_000079/0251
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 252 [252]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000079/0251

OCR

TERMÉSZET, MŰVÉSZET, AKTIVIZMUS Farkas Judit Bevezetés A környezetművészet (environmental art) úttörőjeként számon tartott, magyar szärmazäsü Agnes Denes (1930, Budapest) 1968-ban hozta létre a Rice/Tree/ Burial című alkotását, amelynek során az egyesült államokbeli Sullivan megyében egy adott területen rizst vetett, fákat láncolt egymáshoz, és eltemetett néhány haikut. Értelmezése szerint a rizzsel a vitalitást, az életerőt jelezte, az összeláncolt fák a természetes folyamatok emberi megzavarását jelképezték, az elásott, eltemetett haikuk pedig azt, ahogyan a föld inspirálja az emberi kreativitást (Denes 1993: 388). Ugyanő 1982-ben a Wheatfield—A Confrontation című, talán leghíresebb munkájában önkéntesek segítségével bevetett egy kéthektáros területet búzával. A terület korábban szemétlerakó volt, egy háztömbnyire helyezkedett el a manhattani Wall Streettől, és rá lehetett látni a Szabadság-szoborra. 4 hónappal később learatták az 1000 fontnyi buzat, amit a mtivész a The International Art Show for the End of World Hunger című kiállítás keretében szétosztott 28 város lakóinak. Saját megfogalmazás szerint e munka: ,, .. . az élelmiszert, az energiát, a kereskedelmet, a világkereskedelmet, a gazdaságot képviselte [. . ] (és) a helytelen gazdálkodásra és a világszerte elterjedt éhezésre utalt. Behatolás volt a fellegvárba, konfrontálódás a magas civilizációval. Ugyanakkor egyszerre volt Shangri-la is, a Paradicsom, az ember gyerekkora, egy vidéki forró nyári délután, béke". 1992-ben a Tree Mountain: A Living Time Capsule 1992-) mtivészeti projekt keretében 11 000 emberrel közösen 11 000 ezüstfenyőt ültetett el a finnországi Yldjarviben, egy hajdani kavicsbányában. A fákat matematikai elvek mentén ültették, és 400 évig a finn kormány védelmét élvezik (ekkor válik éretté az erdő). , A fák évszázadokon át élnek, stabilan és fenségesen, túlélve tulajdonosaikat vagy gondnokaikat, akik létrehozták a mintákat és a filozófiát, de a fákat nem."? ! Eredetiben: ,,... represented food, energy, commerce, world trade, economics [...] mismanagement and world hunger. It was an intrusion into the citadel, a confrontation of High Civilisation. Then again it was also Shangri-la, a small paradise, one’s childhood, a hot summer afternoon in the country, peace"(Denes, idézi Thornes 2008: 403.) Az angol nyelvű szövegeket a szerző fordította. A Shangri-la James Hilton angol író képzeletében született távoli (Himalája), tökéletes, mitikus hely, amit azóta is keresnek, illetve több ország is , megtalálta" és magáénak tartja. Hilton 1933. „..the trees live on through the centuries—stable and majestic, outliving their owners or custodians who created the patterns and the philosophy but not the treels]” (Denes 1993: 391).

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1842 px
Bild Höhe
2671 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.08 MB
Permalink zum JPG
022_000079/0251.jpg
Permalink zur OCR
022_000079/0251.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu