Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000076/0000

On the Concept of Alien

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Zoltán Gyenge
Tudományterület
Filozófia, filozófiatörténet / Philosophy, history of philosophy (13033)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000076/0105
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 106 [106]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000076/0105

OCR

processes the information sent by the receptor to the brain and draws conclusions rooted precisely in a cultural, historical, and of course emotional background. Then I hear that the person in question speaks differently. It is also a shift towards reflexivity. Nazi ideology is the best example to show that the other does not always live far away. This goes well beyond rejecting the other, and even marking the other as a stranger. This is the enemy, the radical notion of the alien. The enemy. The enemy must be erased, must be excised, or else they will destroy us. Fascism was the victory of doing nothing. It was the revolution of failures,* those without talent or accomplishments. Illiterate writers without self-awareness, painters who could not even draw, engineers who failed at color and proportion, stuttering actors, etc. achieved positions of power and declared what was art and what was not, what was science and what was not, and what culture was at all and what it should be. The alien is an enemy. Whether internal or external, the important thing is that it exist. In fact, the alien is degenerate. Their art ís even more so." But how does the other become an alien and then an enemy? Let us look at Shakespeare, who can serve as a serious starting point for everything. In Othello, Brabantio says: Whether a maid so tender, fair and happy, So opposite to marriage that she shunned The wealthy curled darlings of our nation, Would ever have, to incur a general mock, Run from her guardage to the sooty bosom Of such a thing as thou, to fear, not to delight. (Act I, Scene Il) 47 see note 51. 48 The term (degenerate) achieved its racist connotation in Joseph Arthur de Gobineau. M.S. Nordau used later this concept (Die Entartung, Berlin, 1893) but not in a racist sense. The Nazis defined “degenerate art” (Entartete Kunst) for the public at the 1937 exhibition at Munich. A list of these: https://opendatacity.github.io/taz-entartete-kunst/

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1595 px
Kép magassága
2422 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
827.37 KB
Permalinkből jpg
022_000076/0105.jpg
Permalinkből OCR
022_000076/0105.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde