Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0171
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 172 [172]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000075/0171

OCR

170 AZ OKTATASI SZEKTOR ALKALMAZKODÄSA A DIGITÄLIS TRANSZFORMÄCIO ... Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2022). Digital transformation and the way we (mis)interpret technology. Asian Journal of Distance Education, 17(1), i-viii. https://doi.org/10.5281/ ZENODO.6362290 Bumann, J., & Peter, M. (2019). Action Fields of Digital Transformation—A Review and Comparative Analysis of Digital Transformation Maturity Models and Frameworks. In A.H. Verkuil, H. Knut, & M. Aeschbacher (Szerk.), Digitalisierung und andere Innovationsformen im Management (o. 13-40). Edition Gesowip. Cabero-Almenara, J., Gutiérrez-Castillo, J.-J., Palacios-Rodriguez, A., & Barroso-Osuna, J. (2020). Development of the Teacher Digital Competence Validation of DigCompEdu Check-In Questionnaire in the University Context of Andalusia (Spain). Sustainability, 12(15), 6094. https://doi.org/10.3390/su12156094 Caena, F., & Redecker, C. (2019), Aligning teacher competence frameworks to 21st century challenges: The case for the European Digital Competence Framework for Educators (Digcompedu). European Journal of Education, 54(3), 356-369. https://doi.org/10.1111/ ejed.12345 Cameron, K. S., & Quinn, R. E. (2011). Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework (3rd edition). Jossey-Bass. Carrillo, C., & Flores, M. A. (2020). COVID-19 and teacher education: A literature review of online teaching and learning practices. European Journal of Teacher Education, 43(4), 466-487. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1821184 CEDEFOP. (2023a). European skills index. Introduction. https://www.cedefop.europa.eu/ en/tools/european-skills-index CEDEFOP. (2023b). European skills index. Country Pillars - Hungary 2022. https://www. cedefop.europa.eu/en/tools/european-skills-index/country/hungary CEDEFOP. (2023c). Skills Forecast. Country - Hungary (2021-2035). https://www.cedefop. europa.eu/en/tools/skills-forecast CEDEFOP. (20234). Skills intelligence. Tasks within Occupations - Teaching Professionals. https://www.cedefop.europa.eu/en/tools/skills-intelligence/tasks-within-occupations Chogyelkané Baböcsy I., Dringd-Horvath I., & Nagy T. J. (2023). A technostressz csökkentésének lehetőségei a felsőoktatás eredményes digitalizációjáért. Iskolakultúra, 33(4), Article 4. Creswell, J. W., & Clark, V. L. P. (2010). Designing and Conducting Mixed Methods Research (Second edition), SAGE Publications. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (Sixth edition). SAGE Publications. Czirfusz, D., Misley, H., & Horvath, L. (2020). A digitális munkarend tapasztalatai a magyar közoktatásban. Opus et Educatio, 7(3), Article 3. https://doi.org/10.3311/ope.394 Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. https://doi.org/10.2307/249008

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.08 MB
Lien permanent vers jpg
022_000075/0171.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000075/0171.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu