Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0146
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 147 [147]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000075/0146

OCR

3. EREDMÉNYEK 145 nálása és az iskolán kívüli tanulási környezet felhasználása (amely visszaköszön a digitális oktatás területén is). 3.3.4. Eredmények — a digitális oktatás jellemzői A pedagógiai és az esélyteremtési gyakorlat elemzése után bemutatjuk a pedagógusok és az iskola digitális kompetenciáit, digitális oktatási gyakorlatát. 3.3.4.1. A digitális oktatás előfeltételei (egyéni és szervezeti kompetenciák) A 2020-ban váratlan hirtelenséggel bevezetett veszélyhelyzeti távolléti oktatás (digitális munkarend) jelentős kihívásokat jelentett az oktatási rendszer számára, hiszen gyakorlatilag egy hétvége alatt kellett megteremteniük és megvalósítaniuk a digitális oktatás feltételrendszerét. Nehéz megítélni az alkalmazott megoldások eredményességét, hiszen ez nem egy jól átgondolt stratégia eredménye, hanem egy hirtelen reakció volt. Mindenesetre az adataink alapján képet kaphatunk arról, hogyan reagáltak az intézmények erre a kihívásra. Megkérdeztük a pedagógusokat, hogy véleményük szerint ebben az időszakban a diákok hány százalékát sikerült eredményesen bevonniuk a tanulási-tanítási folyamatokba. A teljes minta átlaga az alsós tanulók esetén 79,26%, míg a felsős diákok eseten 74,43%. A vizsgält intézmény ennél kis mértékben jobban teljesített, a kitöltők bevallása szerint az alsós diákok 80,4396-át, míg a felsős diákok 75,7096-át sikerült bevonniuk a tanulási-tanítási folyamatokba. A továbbiakban a digitális oktatás jellemzői mentén mutatjuk be az intézményt, amely mind értelmezhető olyan tényezőként, ami hozzájárult a diákok bevonásához (vagy éppen annak sikertelenségéhez). A 2020-as mérés során a pedagógusok digitális kompetenciáit leíró DigCompEdu (Redecker, 2017) keretrendszert használtuk, amelynek állításait 5 fokozatú skálán kellett a pedagógusoknak értékelnie. Az adatok alapján megállapítható, hogy az intézmény összességében a teljes minta átlaga felett teljesített a különböző területeken, kivéve az önfejlesztés, szakmai elköteleződés területét, ahol az átlag alatti eredményt ért el. Bár a kapcsolódó tanulószervezeti dimenzió (folyamatos tanulás) az intézmény egyik fejlődő területe és erőssége, ez valószínű inkább az általános tanulási folyamatokra vonatkozik és kevésbé a digitális oktatással öszszefüggő tanulásra, ahogyan az a DigCompEdu alapján árnyalható. Jól látható az is, hogy a leggyengébb terület a diákok digitális kompetenciafejlesztésének támogatása, tehát a digitális pedagógiai kompetenciák gyakorlatban való átültetése egy fontos fejlesztendő területe az intézménynek. Ezt a képet árnyalja tovább a 2022-es felmérés is.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.12 MB
Lien permanent vers jpg
022_000075/0146.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000075/0146.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu