Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0145
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 146 [146]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000075/0145

OCR

144 Erősségek (belső — pozitív tényezők) Gyengeségek (belső — negatív tényezők) — A pedagógusok rendszeresen és hatékonyan együttműködnek egymással a különböző problémák megoldása érdekében. — A tudásmegosztás jól működik a pedagógusok között. — Az intézmény támogatja a pedagógusok személyes fejlődését. — Az intézmény kiemelt figyelmet fordít a tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztésére is. — Az intézményvezetés megfelelően felkészült a mindennapi problémák megoldására. — A tanulók előrehaladását támogató, vältozatos, részletes, fejlesztő értékelés gyakorlata nem alakult ki. — Kevésbé hatékony kooperatív tanulásszervezési megoldások. — Diákok motiválatlansága. — Tehetetlenség érzése a nehezen kezelhető gyerekekkel szemben. — Mindennapi munkavégzéshez kötődő adminisztratív teendők leterhelik a pedagógusokat. — Szervezeti változások kezelésének gyakorlata hiányos. Lehetőségek (külső — pozitív tényezők) Veszélyek (külső — negatív tényezők) — Az intézmény hatékony külső és belső kapcsolatrendszert működtet, hatékony az egyiittműködés a külső partnerekkel. — A különböző átmenetek (pl. óvoda-iskola, alsó-felső tagozat) zökkenőmentes megvalósítása. — Az Országos Kompetenciamérés tanulói szintű eredményei felhasználatlanok. — Intézményen kívüli tanulási lehetőségek kiaknázatlanok. — Médiából származó negatív hatások, iskolai értékrenddel ellentétes hatások kevésbé kezelhetők. — A családok/diákok nem tekintik értéknek a tanulást. — Szülők bevonása a pedagógiai munkába eredménytelen. ASWOT analízis összegzése alapján megállapíthatjuk, hogy az intézmény erőssége az együttműködés és a tudásmegosztás (amely jól reflektál a vonatkozó tanulószervezeti dimenziókra), illetve nagy figyelmet fordít a pedagógusok személyes fejlődésére (összhangban a szervezeti kultúrával), a diákok szociális kompetenciának fejlesztésére és felkészült intézményvezetéssel rendelkezik. Továbbá kiemelt terület a külső partnerekkel való együttműködés, amelyet szintén összefüggésbe hozhatunk a tanulószervezeti dimenziókkal. A másik oldalról viszont az intézmény nehézségekkel küzd a tanulóközpontú pedagógiai megoldásokkal (fejlesztőértékelés, kooperatív technikák), amely némileg ellentmond a pedagógiai gyakorlat esetében tapasztalt magas értéknek. A pedagógusok nehezen kezelik a motiválatlan diákokat és tehetetlennek érzik magukat a nehezen kezelhető tanulók esetében, kevésbé felkészültek a külső hatások (pl. média, eltérő szülői értékrend) kezelésére, illetve nem érzik hatékonynak a szülők bevonását a pedagógiai munkába. Nehézségként jelenik meg az adminisztratív leterheltség és a szervezeti változások menedzselése, illetve kiaknázatlan terület a kompetenciamérési adatok felhasz

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.14 MB
Permalink zum JPG
022_000075/0145.jpg
Permalink zur OCR
022_000075/0145.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu