OCR Output

3. EREDMÉNYEK 125

de gyakran alkalmazzák osztálytermi feladatokon túl is, házi feladatként is az
eszközt. A kitöltők alapvetően magasra értékelték az eszköz használhatóságát.
A diákok szempontjából könnyebbnek ítélték meg a használatot (M — 3,73), mint
a pedagógusok szempontjából (M — 3,55). Az eszközt alapvetően felhasználó¬
barátnak (M = 3,44) és funkcidit tekintve hasznosnak (M = 3,57) itélték meg.
A Kahoot! hasznos eszköznek bizonyul a diákok bevonásában (M = 3,63), de a
tanítás hatékonyságához kisebb mértékben járul hozzá (M — 3,07). Hasonlóan
alacsonyabb értéket kapott a felületen készen elérhető tartalmak minősége, hiszen
ezek nincsenek kontrollálva, ezekhez kevésbé nyúlnak a pedagógusok (M — 3,14).
Alapvetően megoszlanak arról a vélemények, hogy mekkora előzetes szakmai
tudás szükséges a felület használatához (2796 szerint valamennyi szakmai felké¬
szültség szükséges, 5596 szerint minimális felkészültség szükséges, 1896 szerint
nem szükséges szakmai felkészültség az eszköz használatához). A kitöltők döntő
többsége a jelenléti oktatásra való visszatérés során is biztosan használni fogja az
eszközt (86,590) és alapvetően jó szívvel ajánlják a Kahootl-ot kollégáik számára
kipróbálásra (M — 9.31 a 10 fokozatú skálán).

A Hashtag.school egy magyar fejlesztésti e-learning keretrendszer, amely leírása
szerint nem informatikai megfontolások alapján, hanem pedagógiai elvek men¬
tén, a 21. századi tanulás támogatására jött létre. A köznevelési rendszeren túl a
felnőttoktatásban és céges oktatásokban is jól használható. A platform számos
funkcióval bír, többek között a hátterét egy gamifikációs pontrendszer adja. Ezen
felül tartalomkezelő, digitális osztályterem (hang- és képátvitel, digitális tábla),
tanulásmenedzsment rendszer (részletes visszajelzések, statisztikák), kérdőív
modul, közösségi modul (tartalommegosztás, kommunikációs csatorna) és egyéb
funkciók is (pl. tesztsorból többszereplős stratégiai játék létrehozása) megtalálhatók
a rendszerben (Hashtag.school, 2023).

Az adatbázisunk alapján a hashtag.school is egy általánosan használt eszköz,
amelyet elsősorban a mindennapos tanítás során használnak a pedagógusok.
Elsődleges funkcióként a motiválást/jutalmazást, értékelést jelölték meg, de
markánsan megjelent a differenciálás is. Az értékelési dimenziókat tekintve ebben
az esetben a kitöltők magasabbra értékelték a használhatóságot a pedagógusok
(M = 3,52), mint a diäkok (M = 3,44) eseteben. Az eszköz felhasznälöbarätnak
tekinthető az értékelések alapján (M — 3,28), funkcióit tekintve magas minőségű
(M = 3,34). Az eszkéz egyik erdssége, hogy a tartalom minősége is kiemelkedő
(M = 3,57) és jöl összeegyeztethetö a tanuläsi celokkal (M = 3,71). A hashtag.
school az értékelők szerint egyaránt alkalmas a diákok bevonäsära (M = 3,50) és
a tanítás eredményességének támogatására (M — 3,50). A felület használatához
minimális előképzettség szükséges (66,790). Az eszközt nagy valószínűséggel fogják
használni a pedagógusok a jelenléti oktatásra való visszatérés sorän is (78,8% biz¬