OCR Output

124 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ ..,

Eszköz (kitöltők száma) Hasznälhatésäg | Eredményesség Minőség
Google Űrlapok (N-92) -0,04 -0,06 0,03
Google Classroom (N=92) 0,01 -0,14 0,02
NKP (N=112) 0,04 -0,16 0,01
Geogebra (N=18) -0,19 -0,04 0,10
Zoom (N=60) -0,02 -0,10 -0,02
MS Teams (N=84) -0,01 -0,14 -0,03
Mindmeister (N=8) -0,19 0,02 0,01
Google Drive (N=82) -0,16 -0,10 -0,02
DKT (N=79) -0,10 -0,35 -0,06

A következőkben az összegzett pontszámok alapján legmagasabb értékelést elérő
három eszközt (Kahoot!, Hashtag.school, Sutori) elemezzük részletesebben is az
adatbázisban megtalálható adatok alapján.

3.2.4.1. Kiemelt értékelésű digitális megoldások elemzése

A Kaboot! egy norvég fejlesztésű játékalapú tanulási platform, amelynek segítségével
játékos, bevonásra építő, játékos formatív értékelési feladatokat hozhatnak létre
a felhasználók (Kahoot!, 2023). A Finn Oktatási Szövetség (Education Alliance
Finland) által akkreditált eszköz széles körű felhasználási lehetőségekkel bír az
óvodától a felsőoktatásig, különböző platformokon. Az értékelés alapján a Ka¬
hoot! tanulói aktivitásra építő, rugalmasan ismétlésre (pedagógus által létrehozott
kvíz) vagy a tudás konstrukciójára építő eszköz (tanulók is létrehozhatnak egy
tananyag önálló feldolgozására kvízeket), inkább lineáris felhasználási lehetősé¬
gekkel, elsősorban együttműködésre építve (Education Alliance Finland, 2023).
Egy szisztematikus szakirodalomelemzés, amely 93 kutatás empirikus ered¬
ményeit összegezte, megállapította, hogy a Kahoot! használata pozitív hatással
bír a tanulási teljesítményre, az osztálytermi dinamikára, a tanulók attitűdjére
és szorongására. A Kahoot! játékos elemeit tekintve jól alkalmazható verseny
jellegű kihívások megvalósítására, amelyben a jó és gyors válaszok után pontot
gyűjthetnek a résztvevők. Ebből fakadóan azonban jelentkezhetnek kihívások is,
például az idői nyomásból fakadó stressz, a vereségtől való félelem, illetve egyéb
nehézségek, amelyek technikai problémákhoz, beállításokhoz köthetők (A. I.
Wang & Tahir, 2020).

Saját adataink alapján a Kahoot! egy univerzálisan használt eszköz, a pedagó¬
gusok minden diákkal használják, nincs kiemelkedő célcsoport, ahol különösebben
elterjedtebb lenne a használata. A pedagógusok általában a mindennapi tanítási
gyakorlatban, motiválásra/jutalmazásra, illetve értékelésre használják az eszközt,