OCR Output

3. EREDMÉNYEK 123

Ha a faktorelemzés soran kapott faktorstlyokkal 4rnyaljuk a pontszámokat
és összegezzük őket, akkor nem találunk olyan eszközt, amely mind a három
dimenzióban kifejezetten magas pontszámot kapott volna. A legmagasabb érté¬
kelést kapó eszközök esetén legalább egy dimenzióban alacsonyabb pontszámot
kaptak. A Kahoot! például kiemelkedően teljesít az eredményesség területén, de
átlagos a használhatóságban és alacsony a minőség tekintetében (vélhetőleg sok,
kevésbé kidolgozott kvíz érhető el a felületen, amelyek tartalma kevésbé ellenőr¬
zött, így elsősorban azoknak a feladatoknak van jelentősége, amelyeket a diákok
vagy a pedagógusok maguk hoztak létre). A Hashtag.school egy kiváló magyar
fejlesztésű platform, amelyet eredményesség szempontjából magasra értékeltek
a pedagógusok, minőség szempontjából is erős, azonban a használhatóság itt is
alacsony, feltehetőleg a meredek tanulási görbe miatt. Hasonló a helyzet a Sutor¬
ival is: kifejezetten magas értékeket kapott az eredményességre és a minőségre,
de a használhatóság szempontjából alulmarad. Ezekkel a hátrányokkal együtt
mégis ez a három eszköz az, amit összességében a legmagasabbra értékeltek a
pedagógusok. A következő táblázatban (8. táblázat) láthatók az egyes eszközök
értékei (a számolási logika miatt az egyes dimenziók sztenderdizált változók,
vagyis átlaguk a teljes minta esetén nulla, szórások pedig egy).

8. táblázat. Az egyes eszközök súlyozott értékelése.

Eszköz (kitöltők száma) Használhatóság ! Eredményesség Minőség
Kahoot! (N=85) 0,01 0,28 -0,04
Hashtag.school (N=28) -0,05 0,26 0,03
Sutori (N=76) -0,02 0,20 0,04
Mentimeter (N=14) 0,01 0,12 0,06
LearningApps (N=114) 0,07 0,11 0,00
Zanza.tv (N=98) 0,13 0,01 0,03
Genially (N=67) -0,19 0,30 0,04
Youtube (N=101) 0,11 0,10 -0,07
Google Jamboard (N=50) 0,03 0,09 0,00
Mozabook (N=92) -0,04 0,08 0,07
Padlet (N=20) 0,03 0,00 0,06
Musicators (N=4) -0,13 0,18 0,02
Redmenta (N=85) 0,0004 0,02 0,00
Google Meet (N=71) 0,06 -0,09 0,01
Liveworksheets (N=21) -0,03 0,01 -0,01
Facebook (N=65) 0,14 -0,14 -0,06